شناسهٔ خبر: 50623981 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عاملان تیراندازی در مراسم عروسی دستگیر شدند/دپو ۱۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در اقلید لو رفت

مهم‌ترین حوادث ۱۵ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۵ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۴۰ کیلو تریاک در بلوار طلائیه شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۴۰ کیلو تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی حرفه‌ای در بلوار طلائیه شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران انتظامی شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی در بلوار طلائیه شیراز با خودرو سواری در امر خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران یگان امداد به همراه گشت کلانتری ۱۳ عباسیه شیراز پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل از قبل شناسایی شده اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند ۲ سواری پژو ۲۰۷ و ۴۰۵ را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از پژو ۴۰۵ میزان ۹۷ کیلو و از سواری ۲۰۷ نیز ۴۳ کیلو (در مجموع ۱۴۰ کیلو تریاک) کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر راننده قاچاقچی دستگیر شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه یک سواری پراید که اسکورت محموله بود توقیف و راننده نیز دستگیر شد، عنوان داشت: هر ۳ متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف کالای قاچاق ۵ میلیاردی در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان "مهر" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به دپو لوازم یدکی قاچاق کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۲ قطعه لوازم یدکی خودرو بی‌ام‌و خارجی قاچاق از نوع گلگیر، کاپوت، سپر جلو و درب کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ کرمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و فعالیت قاچاقچیان گزارش آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

توقیف پژو و کشف سیگار قاچاق در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف ۴۰۴ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی اظهار داشت: ماموران یگان‌امداد "کوه‌چنار" حین گشت‌زنی در محور ممسنی-شیراز به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرارکرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۴۰۴ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف خودرو سرقتی در شهرستان کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک خودرو پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی اظهار داشت: ماموران انتظامی کوار هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید که در کنار خیابان به صورت بلاصاحب پارک بود مشکوک شدند.

او تصریح کرد: در بررسی و استعلام‌های لازم مشخص شد خودرو مورد نظر سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار بیان کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان با جدیت ادامه دارد.

تلف شدن ۱۵ راس دام در کوه چنار به علت مسمومیت دارویی

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار از تلف شدن ۱۵ راس گوسفند در یکی از روستا‌های این شهر ستان به علت تزریق دارو و مسمومیت خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تلف شدن تعدادی احشام در منزل یکی از دامداران شهرستان "کوه‌چنار" گشت انتظامی به همراه کارشناس دامپزشکی به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: خانمی به هویت معلوم به ماموران مراجعه و عنوان کرد به علت عدم آگاهی، اقدام به تزریق داروی اشتباهی جهت سلامتی احشام کرده‌ام.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با اشاره به اینکه برابر تاییدیه کارشناس دامپزشکی هر ۱۵ رأس گوسفند به علّت مسوممیّت دارویی تلف شده‌اند، افزود: در راستای دستورالعمل بهداشتی و در جهت سلامتی آحاد مردم احشام‌های تلف شده در مکانی مناسب معدوم شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی دو هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، موفق شدند ضمن کشف ۷ کیلو و ۸۰۰ گرم انواع مواد مخدر، ۹ نفر قاچاقچی، خرده فروش و معتاد را نیز دستگیر و جمع‌آوری کنند.

فرمانده انتظامی خرامه ادامه داد: توقیف ۴۴ دستگاه خودرو و ۴۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۵ سارق و کشف ۱۷ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ کریمی  تأکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

دپو ۱۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در اقلید لو رفت

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۱۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر دپو گازوئیل قاچاق در منزلی یکی از محلات شهرستان اقلید، بلافاصله ماموران انتظامی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارق قاپ زن با ۴۰ فقره سرقت در دام پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۴۰ فقره کیف و موبایل قاپی در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره کیف و موبایل قاپی در شهرستان "شیراز"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در بررسی صحنه‌های سرقت مشخص شد سارق با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش در محل‌های خلوت سوژه‌های خود را انتخاب و در یک لحظه اقدام به سرقت کیف و گوشی تلفن همراه آنان می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌زنی‌های نامحسوس موفق شدند در این زمینه یک سارق حرفه‌ای را حین سرقت دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۴۰ فقره کیف و موبایل قاپی در شیراز اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست موارد ذیل را برای پیشگیری از موبایل قاپی جدی بگیرند وسیله نقلیه ارتکاب جرم قاپ زنی، موتورسیکلت‌های بدون پلاک یا پلاک مخدوش هستند، اگر تردد این گونه وسائل نقلیه را در اطراف خودتان مشاهده کردید بیشتر مراقب وسایل به ویژه کیف و تلفن همراه خود باشید.

-حفظ جان از حفظ مال مهمتر است و اگر سارقان با توسل به زور قصد سرقت تلفن همراه یا کیف دستی تان داشتند مقاومت نکنید و فقط مشخصات ظاهری سارقان و وسایل نقلیه آن‌ها را به خاطر بسپارید.

-هنگام صحبت کردن با تلفن همراه در کوچه و خیابان، موبایل خود را به گونه‌ای در دست بگیرید که سرقت و قاپیدن آن به سادگی اتفاق نیافتد.

دستگیری سارقان قطعات خودرو با ۲۲ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق قطعات خودرو و کشف ۲۲ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی ۲ سارق شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه در بازجویی به عمل آمده از متهمان، ۲۲ فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو کشف شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان، سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز و از قرار دادن خودرو در کوچه و معابر خلوت و تاریک خودداری کنند.

عاملان تیراندازی در مراسم عروسی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری عاملان تیراندازی در مراسم عروسی در یکی از روستا‌های آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا شهرستان فسا در رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی، با صفحه‌ای در اینستاگرام مواجه شدند که شخصی با اشتراک گذاشتن کلیپ تیراندازی در مراسم عروسی، قدرت نمایی می‌کرد.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی، ادمین صفحه و ۸ نفر از عاملان تیراندازی را شناسایی و با دستور مقام قضائی آنان را طی چند عملیات ضربتی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه در این راستا ۸ قبضه اسلحه شکاری کشف و دستگیر شدگان پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند، گفت: تیراندازی در مراسمات مختلف اعم از عروسی و عزا جرم است و تبعات جبران ناپذیری را به دنبال دارد و این فرماندهی با مخلان نظم و امنیت عمومی در فضای حقیقی و مجازی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

در برخورد با قانون گریزان، مشارکت شهروندان قانونمدار ضروری است

فرمانده انتظامی فسا گفت: برخورد قاطعانه با هنجارشکنان و قانون گریزان، مشارکت و احساس مسئولیت شهروندان قانون مدار را می‌طلبد که پلیس را در تحقق این امر مهم یاری کنند.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، طرح‌های مختلفی با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان توسط یگان‌های انتظامی به مرحله اجرا در آمده است.

او افزود: دستگیری ۳۹۵ نفر سارق و کشف ۶۱۴ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی، داخل خودرو و موتورسیکلت، کشف یک تن و ۱۲۱ کیلو انواع مواد مخدر و دستگیری ۳۵۴ نفر خرده فروش و قاچاقچی از عمده توفیقات پلیس در اجرای طرح‌های انتظامی است.

فرمانده انتظامی فسا در بیان عملکرد پلیس فتا گفت: ۱۸۷ فقره پرونده با عمده موضوعات کلاهبرداری رایانه ای، برداشت غیرمجاز از حساب و ایجاد مزاحمت توسط کارشناسان کشف و ۲۷ نفر متهم نیز در این رابطه روانه دادسرا شده اند.

سرهنگ قسام به دستگیری ۳ کلاهبردار و کشف ۳۵ فقره کلاهبرداری نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند با گزارش موارد مشکوک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در تامین امنیت جامعه مشارکت کنند.

پژو پارس سرقتی در مرودشت توقیف شد

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: ماموران این فرماندهی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سواری پژو دارای سابقه سرقت از "شهررضا" را توقیف و سارق را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: ماموران انتظامی یگان امداد حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی مطلع شدند که یک سواری پژو پارس مسروقه در حال تردد در محور "شیراز-اصفهان" است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محور مذکور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند خودرو را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد خودرو پژو پارس سابقه سرقت از شهرستان "شهررضا" اصفهان دارد، گفت: راننده سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۱۱ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار کرد: در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت اجتماعی، ماموران انتظامی شهرستان ممسنی با جدیت و توان عملیاتی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در محله‌های آلوده را اجرا کردند.

او ادامه داد: ماموران طی چند عملیات جداگانه با شناسایی نقاط آلوده و پرخطر موفق شدند ۶ کیلو و ۸۵۰ گرم انواع مواد مخدر را کشف و ۱۱ خرده فروش و ۲۵ معتاد متجاهر را نیز دستگیر و جمع‌آوری کنند.

سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه متهمان روانه دادسرا شدند، خاطر نشان کرد: با تلاش خادمان مردم در نیروی انتظامی، شهرستان ممسنی محل ناامنی برای قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر خواهد بود.

کشف خودرو و موتورسیکلت سرقتی نتیجه گشت هدفمند پلیس

فرمانده انتظامی کازرون کشف خودرو و موتورسیکلت مسروقه را نتیجه گشت هدفمند پلیس در این شهرستان دانست.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: مأموران انتظامی کازرون حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه پراید و موتورسیکلت که بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

او تصریح کرد: با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که این وسایط نقلیه سابقه سرقت از شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش جهت شناسایی و دستگیری سارقان به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست با انجام اقداماتی ساده مانند نصب دزدگیر، استفاده از قفل فرمان و پدال، قفل زنجیر، عدم گذاشتن سوئیچ روی خودرو و موتور، از سرقت وسایط نقلیه جلوگیری و موارد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ گزارش کنند.

عامل تیراندازی در سروستان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان از دستگیری فردی خبر داد که با استفاده از اسلحه گرم اقدام به تیراندازی به سمت یک شهروند کرده بود.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی با اسلحه کلاش به سمت یک شهروند، پیگیری موضوع جهت شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات فنی و تخصصی فرد مورد نظر را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان خاطر نشان کرد: متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ مجتهدی با تشکر از همکاری آگاهانه شهروندان فهیم و قانون مدار و همچنین حمایت‌های دستگاه قضا از پلیس، تاکید کرد: نظم و امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز پلیس سروستان است و افرادی که بخواهند در جامعه اخلال ایجاد کنند بدانند با برخورد قاطع پلیس و دستگاه قضا روبرو خواهند شد و فرصتی برای جولان و خودنمایی نخواهند داشت.

انتهای پیام/ 

نظر شما