شناسهٔ خبر: 50620958 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

راهکارهای اصلاح وضع سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی

سرپرست سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: نبود قوانین مناسب، پیش بینی نشدن بودجه کافی و کمبود نیروی انسانی، مهمترین مشکلات این سازمان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
پس از بازدید رئیس قوه قضائیه از انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و گلایه از وضعیت نامناسب انبارداری و تعیین تکلیف نشدن طولانی مدت کالا‌های موجود در انبارها، گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر به بررسی راهکار‌های اصلاح وضع موجود در این سازمان، اختصاص داشت.

ابراهیم مولایی جم - سرپرست سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با حضور در این گفتگو درباره نحوه کار این سازمان گفت: هرگونه کالایی که خارج از ضوابط و قوانین به کشور وارد شود، و همینطور کالا‌های قاچاق، ضبط و در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار می‌گیرد.
 
<div id="video-display-embed-code_439906" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/829841/439906?width=400&height=300"></script></div>

وی درباره مشکلات اصلی موجود بر سر راه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: مهمترین مشکل، نبود قوانین مناسب در حوزه کارکرد این سازمان است که به دلیل نقص‌ها و تعارضات مختلف، کارکرد صحیح آن را دچار مشکل کرده است. همچنین پیش بینی نشدن بودجه مناسب، کمبود نیروی انسانی نیز مشکلات دیگر این سازمان است.
 
<div id="video-display-embed-code_439907" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/829841/439907?width=400&height=300"></script></div>

مولایی درباره راهکار‌های اندیشیده شده برای تسریع در روند تعیین تکلیف اموال متروکه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: نامه نگاری و اقداماتی برای تسرییع روند‌ها انجام شده است، برای مثال اظهارنامه‌های کالا‌های متروک به سرعت در سامانه و همزمان در کارتابل حاکم شرع برای گرفتن رای قرار بگیرد تا روند اداری با سرعت بیشتری انجام شود. به طور کلی لازم است که سامانه‌های دستگاه های مختلف در این حوزه به هم متصل شود تا بتوانیم شاهد تسریع روندها باشیم. 
<div id="video-display-embed-code_439908" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/829841/439908?width=400&height=300"></script></div>

سرپرست سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره اقدامات انجام شده این سازمان، پس از ضرب العجل‌های رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه گفت: در اولین اقدام از سراسر کشور و در استان‌هایی که فشار کار کمتری وجود دارد، نیروی انسانی به استان‌های با فشار کار بالاتر، مامور کردیم. همچنین پس از بازدید رئیس دستگاه قضا از انبار‌های استان تهران ، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته معین استان برای مدیریت سریع این انبار‌ها تشکیل شد.
 
<div id="video-display-embed-code_439909" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/829841/439909?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما