شناسهٔ خبر: 50565203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش یک اصلاح طلب به تذکر رهبر انقلاب به مجلس/افکار عمومی همه را در ایجاد وضع موجود، مقصر می دانند

جماران نوشت: محمدرضا تابش، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، به جماران گفت: تذکر امروز رهبری معظم به مجلس، منطبق بر آموزه های دینی و همچنین قانون اساسی بود و باید ملاک عمل هر سه قوه و مسئولان حکومتی قرار گیرد. درعین حال شأن مجلس برای رسیدگی به شکایات و مشکلات مردم پاس داشته شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا تابش در خصوص این نامه و علنی شدن گزارش یکی از کمیسیون های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه، اظهار داشت: تذکر امروز رهبری معظم به مجلس، منطبق بر آموزه های دینی و همچنین قانون اساسی بود و باید ملاک عمل هر سه قوه و مسئولان حکومتی قرار گیرد. درعین حال شأن مجلس برای رسیدگی به شکایات و مشکلات مردم پاس داشته شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمی شود سیل اتهامات را بر افراد روا نمود و بدون آنکه در محکمه ای محاکمه شده باشند یا دفاعیات آنها استماع شده باشد، مجرم شناخت.

مردم همه را در ایجاد وضع موجود، مقصر می دانند/مجلس دغدغه های مردم را مورد اهتمام قرار دهند

وی افزود: مردم و افکار عمومی از این مرحله عبور کرده و متأسفانه همه را در ایجاد وضع موجود، مقصر می دانند. اما ای کاش مجلس و به ویژه کمیسیون اصل 90 دغدغه های مردم، که رهبری هم بر آن تأکید دارند، را مورد اهتمام قرار می داد تا شائبه سیاسی کاری و جناح گرایی به اذهان متبادر نشود.

تابش گفت: ریشه یابی معضلات اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی نا به سامان مردم، نوسانات قیمت دلار و طلا ،بیکاری جوانان، نزول سرسام آور قدرت خرید مردم، مال باختگان بورس و منفعت برندگان از این شرایط، طبقاتی شدن جامعه، پدیده قاچاق، ناکارآمدی برخی دستگاه ها و مسئولان، واگذاری مدیریت های بی ضابطه و بدون لحاظ کردن شرایط احراز، کندی در تعاملات بین المللی و منطقه ای و عوارض سوء آن که گریبانگیر کشور و مردم شده و می شود، رواج پدیده ارتشا و فساد و ده ها موضوع ‌مهم دیگر مسائلی است که دولت و مجلس اگر عالمانه وارد آن شوند و شجاعانه برای حل آنها راهکار ارائه دهند، هم وظیفه شرعی و انقلابی خویش را انجام داده اند، هم رضایتمندی مردم را جلب می کنند و هم در پیشگاه خداوند مأجورند.

۲۳۲۱۹

نظر شما