شناسهٔ خبر: 50531181 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تقویت طلا با کاهش شاخص دلار و بازده اوراق قرضه / فلز زرد در تلاش برای عبور از سد مقاومت ۱۸۰۰دلاری

قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده افزایش قابل توجهی به ثبت رساند. افزایش قیمت‌ها در معاملات روز گذشته با حمایت ضعیف‌تر شدن دلار و افزایش قیمت نفت خام و کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری اتفاق افتاد.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین - اکرم شعبانی؛ در نخستین روز معاملاتی هفته و ماه، معاملات روندی مثبت داشته است. بر این اساس روز گذشته هر اونس طلای آتی دسامبر با ۱۰.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۹۴.۱۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر با ۰.۱۱۶ دلار افزایش به قیمت ۲۴.۰۶۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی اما عمدتا افزایشی داشتند. شاخص‌های سهام ایالات متحده هم پس از ثبت رکورد ماه اکتبر، اولین روز معاملاتی نوامبر را مثبت به پایان بردند. با پایان دو ماهه تراژدیک سپتامبر و اکتبر، روند صعودی بازارهای سهام با اعتماد بیشتری مسیر طی می‌کند. «رالی بابانوئل» فصلی ممکن است بازارهای سهام را تا پایان سال ۲۰۲۱ در مسیر مثبت حفظ کند.

بازده اوراق قرضه در معاملات روز گذشته به ۱.۵۷۳ درصد رسید. 

از جمله داده‌های مهم اقتصادی ایالات متحده، برگزاری جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC است که صبح سه‌شنبه آغاز و عصر چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای پایان می‌یابد. اعتقاد بر این است که کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در مورد زمان کاهش برنامه خرید اوراق قرضه شفاف سازی خواهد کرد و بسیاری بر این باورند که این اتفاق پیش از موعد به وقوع خواهد پیوست. به نظر می‌رسد مقامات فدرال رزرو به این نتیجه رسیده‌اند که تورم همچنان روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد و این روند در برخی از بخش‌ها مشکل ساز شده است و هیچ نشانه‌ای از پایان تورم در کوتاه مدت مشاهده نمی‌شود.

11

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است، روند صعودی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نمایان است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۸۳۶.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایت فنی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات ماه اکتبر یعنی ۱۸۱۵.۵۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۸۰.۲۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۷۲.۴۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

2222

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه از روند صعودی چهار هفته‌ای برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۲۳ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در ۲۴.۳۳ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۲۴.۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۳.۷۰۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۳.۵۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است. 

نظر شما