شناسهٔ خبر: 50450633 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

با پول سهام عدالت چه می‌توان خرید؟

رکنا: دولت از مردم خواسته بود برگه‌های سهام عدالت خود را نگه دارند چراکه قرار بود سهام عدالت روزی هم قیمت خانه و زمین شود. اما مجموع کل ارزش سهام عدالت یک خانوار چهار نفره، معادل یک متر خانه در تهران است!

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، به نقل از تجارت‌نیوز، نه شاخص کل بورس رشد چشمگیری دارد که برگه‌های سهام عدالت قیمتی شود و نه مردم امکان نقد کردن برگه‌های سهام خود را دارند. دارایی مردم در قالب سهام عدالت حدود یک سال است که قفل شده و مردم نه امکان فروش آن را دارند و نه امیدی به افزایش ارزش آن در آینده دارند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد ارزش سهام عدالت ۵۲۳ هزار تومانی حدود ۱۲ میلیون تومان است. ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی هم حدود ۲۴ میلیون تومان است. البته تنها ۶۰ درصد این مبلغ قابل فروش است.

اما با فرض اینکه بتوان کل سهام عدالت را نقد کرد، با پول آن چه می‌توان خرید؟

سهام عدالت معادل اتاق ۱۲ متری!

حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین از مردم خواسته بود سهام عدالت خود را نفروشند چون به زودی هم قیمت خانه و ملک می‌شود. اکنون قیمت سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۲ میلیون تومان است. متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۳۱ میلیون تومان رسیده است. با این حساب یک فرد با فرض فروش کل سهام عدالت خود، همین امروز می‌تواند با کل سهام عدالت خود حدود ۳۰ سانتیمتر از یک واحد مسکونی در تهران را بخرد.

وضعیت دارندگان سهام عدالت یک میلیونی هم بهتر نیست. چون ارزش کل سهام عدالت آنها حدود ۲۴ میلیون تومان است و با این مبلغ می‌توان کمی بیش از نیم متر از یک واحد مسکونی را در تهران خرید.

ارزش کل سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی یک خانوار چهار نفره ۴۸ میلیون تومان است و ارزش سهام یک میلیونی خانوار، ۹۶ میلیون تومان است. یک خانوار چهار نفره با کل ارزش سهام عدالت خود می‌تواند بین ۱.۵ تا ۳ متر از یک واحد مسکونی را در تهران بخرد.

دارندگان سهام عدالت حتی نمی‌توانند این دارایی خود را به مسکن رئیسی تبدیل کنند. حتی با فرض اینکه قرار باشد در دولت رئیسی مسکن متری سه میلیون تومان به مردم تحویل داد شود، ارزش سهام عدالت یک فرد معادل چهار متر یک واحد مسکونی ارزان است و کل ارزش سهام عدالت خانوار چهار نفره معادل خرید یک اتاق ۱۲ متری است.

این برگه‌ها در حالی قرار بود به دارایی مردم تبدیل شود که ارزش آن حتی از ارزانترین خودروی صفر موجود در بازار هم کمتر است.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • موزهای دپو شده در گمرک بعد از گرانی ترخیص می شود؟ / رئیسی انقلابی رفتار کند !

    موزهای دپو شده در گمرک بعد از گرانی ترخیص می شود؟ / رئیسی انقلابی رفتار کند !

آیا این خبر مفید بود؟
2 2

برچسب‌ها:

نظر شما