شناسهٔ خبر: 50450266 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش سفر رئیس جمهور به خوزستان/ از حضور در مناطق زلزله‌زده تا دستور بازسازی فوری خرابی‌ها و جبران خسارت مردم

فارس

رئیس جمهور که صبح امروز برای بررسی وضعیت زلزله زدگان شهرستان اندیکا؛ به استان خوزستان سفر کرده بود پس از ورود به اهواز بلا فاصله با بالگرد عازم منطقه زلزله‌زده شد تا وضعیت زلزله‌زدگان را از نزدیک بررسی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز برای بررسی وضعیت زلزله زدگان شهرستان اندیکا؛ به استان خوزستان سفر کرد و پس از ورود به اهواز بلا فاصله با یک فروند بالگرد عازم منطقه زلزله‌زده اندیکا شد تا وضعیت زلزله‌زدگان را از نزدیک بررسی کند.

* دستور رئیس جمهور برای بازسازی فوری خرابی‌های مناطق زلزله‌زده اندیکا و جبران خسارت‌ها

رئیس جمهور پس از ورود به شهرستان اندیکا از مناطق زلزله‌زده این شهرستان و روند بازسازی و کمک‌رسانی در این مناطق بازدید کرد و بعد از بازدید دستور داد تا خرابی های حاصل از زلزله فوری بازسازی و خسارات های وارده به مردم جبران شود.

گزارش سفر رئیس جمهور به خوزستان/ از حضور در مناطق زلزله‌زده تا دستور بازسازی فوری خرابی‌ها و جبران خسارت مردم

رئیسی در ادامه، ‌از روند کمک‌رسانی‌، اسکان و بازسازی مناطق زلزله‌زده هم بازدید و بر روند تسریع در کمک‌رسانی و بازسازی منازل، مدارس و زیرساخت‌های خسارت دیده ناشی از زلزله تاکید کرد.

* حضور رئیس جمهور در ‌جمع مردم زلزله‌زده اندیکا

رئیس جمهور در ‌ادامه این سفر در جمع مردم زلزله‌زده اندیکا هم حاضر شد.

رئیس جمهور در جمع مردم با بیان اینکه وضعیت زندگی مردم زلزله‌زده یکی از دغدغه‌های جدی من در طول روزهای اخیر بوده است، اظهار داشت: به همین دلیل تصمیم گرفتم به صورت میدانی از روند خدمت‌رسانی‌های صورت گرفته در منطقه بازدید کنم که بررسی‌ها نشان می‌دهد که دستگاه‌های اجرایی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری، فرمانداری اندیکا، جمعت هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر متولیان امر اقدامات لازم را در دستور کار دارند که جای تقدیر دارد.

گزارش سفر رئیس جمهور به خوزستان/ از حضور در مناطق زلزله‌زده تا دستور بازسازی فوری خرابی‌ها و جبران خسارت مردم

رئیسی گفت: مردم این منطقه از جمله عشایر قدرشناس کشور محسوب می‌شوند، امام و رهبری به خوبی عشایر را می‌شناختند و می‌شناسند و اینکه از آنها به عنوان ذخایر انقلاب یاد شده امری حقیقی است.‌ حقیقتا این مردم برای انقلاب و نظام گنجینه های با ارزشی هستند که نباید اجازه داد دچار آسیب شوند.

رئیس‌جمهور از عشایر منطقه اندیکا به عنوان مردمی پرتلاش، تولیدکننده، صبور، مقاوم و همیشه همراه با انقلاب و نظام یاد کرد و گفت: حال که این مردم دچار مشکلاتی شده اند، دولت باید تمام تلاش خود را بکار بگیرد تا نگرانی‌های آنها کمتر شود.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ‌نیروهای سپاه و بسیج با همان روحیه بسیجی که دارند، همراه با مردم پای کار هستند و به امر خدمت رسانی مشغول هستند، گفت: فصل سرما در مناطق زلزله‌زده اندیکا زودرس است لذا خدمت‌رسانی به مردم نیز اقدامات عاجلی می‌طلبد و امروز با گزارش‌های ارائه شد، امیدوار شدم که تاپیش از آغاز فصل سرما، وضعیت سکونت مردم سامان‌دهی خواهد شد.

* حضور رئیس‌جمهور در جمع مردم روستای زلزله‌زده سرشط

آیت‌الله رئیسی همچنین در سفر  به خوزستان، به همراه معاون اول رییس‌جمهور سری هم به روستای سرشط شهرستان اندیکا زد.

رئیس جمهور در جمع مردم روستای زلزله‌زده سرشط تصریح کرد: با اینکه گزارش‌ها را داشتم و از مسئولان استانی پیگیری می‌کردم اما شبها از نگرانی وضعیت مردم اینجا خواب راحت نداشتم.

گزارش سفر رئیس جمهور به خوزستان/ از حضور در مناطق زلزله‌زده تا دستور بازسازی فوری خرابی‌ها و جبران خسارت مردم

‌رئیسی همچنین در این بازدید دستور داد که راه‌های منتهی به روستای سرشط هر چه سریعتر مجددا احداث، خسارات دام های تلف شده پرداخت و بیمارستان شهرستان اندیکا تکمیل و تجهیز شود.

* گفت‌وگوی صمیمانه مردم بخش چلو با رئیسی

 رئیس جمهور در ادامه به منطقه « چلو» رفت و در جمع مردم زلزله‌زده این بخش حضور یافت و در فضایی صمیمی پای سخنان و درد دل‌های این مردم نشست و از نزدیک در جریان خسارات وارده به آنان و نیازهایشان قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی ضمن گفت‌وگوی صمیمانه با مردم در جریان مشکلات آنان قرار گرفت‌ و در خصوص جبران خسارت وارده به آنها در پی زلزله‌ اندیکا، قول رسیدگی فوری داد.

گزارش سفر رئیس جمهور به خوزستان/ از حضور در مناطق زلزله‌زده تا دستور بازسازی فوری خرابی‌ها و جبران خسارت مردم

همچنین مردم این منطقه ضمن قدردانی و تشکر از حضور رئیس جمهور در منطقه زلزله‌زده درخواست های خود را مطرح کرد و از آیت‌الله رئیسی درخواست کردند باتوجه به در پیش بودن فصل زمستان، به وضعیت آنها رسیدگی فوری شود ‌و امکانات بیشتری برای منطقه فراهم گردد.‌

*وزیر کشور: برای بازسازی واحدهای آسیب دیده «اندیکا» قبل از آغاز زمستان اقدام می‌شود

احمد وحیدی وزیر کشور هم امروز به صورت میدانی از روند بازسازی و کمک رسانی به شهرستان زلزله دیده اندیکا بازدید به عمل آورد و بر ضرورت تسریع در امر کمک رسانی به مردم آسیب دیده تا قبل از آغاز فصل زمستان تاکید کرد.

وحیدی به همراه معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و استاندار ویژه خوزستان در جمع مردم آسیب دیده شهرستان اندیکا حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات و نیازهایشان قرار گرفت.

 وزیر کشور  با بیان اینکه دولت عزمی جدی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده قبل از شروع فصل زمستان دارد؛ تصریح کرد: بنیاد مسکن بازسازی خانه‌هایی را که بر اثر زلزله تخریب شدند آغاز کرده و با توجه به اقدامات موثر انجام شده پیش بینی می شود تا چند هفته آینده مشکلات خانه‌های روستایی حل و فصل شود.
 
وحیدی با بیان اینکه مناطقی از شهرستان اندیکا وجود دارد که فاقد زیرساخت های مناسب ارتباطی از جمله جاده هستند؛ خاطرنشان کرد: در اسرع وقت راه دسترسی این روستاها فراهم می شود و نیازهای فوری  مثل چادرهای ویژه برای این مناطق تهیه تا در زمان بارش باران و برف دچار مشکل نشوند.
 وزیر کشور گفت: تیم های کمک رسان و جهادی با هدف تسریع در امر امدادرسانی به مردم آسیب دیده شهرستان زلزله زده اندیکا افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور هم متناسب با مسئولیتش  برای ترمیم زیرساخت‌های آسیب‌دیده در منطقه اقدام خواهند کرد.

وزیر کشور با تاکید بر این موضوع که علت حضور ما در منطقه با این هدف است که بتوانیم با حضور میدانی و چهره به چهره با مردم عزیز منطقه به امور کمک رسانی و بازسازی تسریع دهیم؛ اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان و دغدغه مردم در زمینه های اسکان، نگهداری دام ها و سایر مشکلاتی که دارند در منطقه حضور یافتیم  که با کمک همه عزیزان بتوانیم سرعتی جدی به روند بازسازی دهیم.
 
وی همچنین گفت: بنیاد مسکن، قرارگاه جهادی و هلال احمر و همه دست اندرکاران به اتفاق استاندار تلاش داریم که در منطقه مسائل امدادرسانی و بازسازی با سرعت بالا دنبال شود.
 
وحیدی در بخش پایانی صحبت های خود با بیان اینکه منطقه متاثر از، محرومیتِ گذشته است؛ گفت: بر فرض مثال مشکلات جاده ها که باید برای امدادرسانی موثرتر ترمیم شوند؛ مستقیما مربوط به زلزله اخیر نیست اما همین مشکل تاثیر منفی روی کمک رسانی گذاشته است و برای همین رویکرد دولت بر این مبناست که با پیگیری کارهای اصولی و زیرساختی دقیق چهره محرومیت از این منطقه زدوده شود.

نظر شما