شناسهٔ خبر: 50449023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمریکا دنبال جنگ شیعه و سنی است/ مدافعان حرم نگذاشتند منطقه در آتش درگیری بسوزد

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل به دنبال جنگ داخلی بین شیعه و سنی هستند گفت: اگر نبودند شهدای مدافع حرم منطقه غرب آسیا باید در آتش درگیری می‌سوخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن عباسی عصر امروز در آیین پاسداشت ششمین سالگرد شهادت شهید محسن فانوسی با بیان اینکه ارج و قرب شهدا نزد همه مشخص است اظهار کرد: البته در این میان شهدای مدافع حرم دارای شاخصه ویژه‌ای هستند و مظلومیت آنها محسوس است.

وی با بیان اینکه حضور شهدای مدافع حرم در سوریه به خاطر دفاع از اسلام بود گفت: جسارتی که برخی علیه شهدای مدافع حرم مطرح کردند، مظلومیت این شهدای عزیز را دوچندان کرد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه جایگاه شهدای مدافع حرم به دلیل میدانی که درگیر آن بودند بسیار والاست افزود: اگر نبودند این شهدا منطقه غرب آسیا باید در آتش درگیری می‌سوخت.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و عربستان به دنبال جنگ داخلی بین شیعه و سنی هستند تصریح کرد: روزی که داعش وارد عراق شد، ریچارد هاس، رییس شورای روابط خارجی امریکا اعلام کرد، جنگ مذهبی سی ساله شروع شد و پیش‌بینی کرد که اسلام هم نابود می‌شود.

عباسی ادامه داد: ۴۰۰ سال پیش بین کاتولیک‌ها و پروتستان جنگی درگرفت که یک شب در پاریس ۸ هزار نفر از پروتستان‌های نو مذهب سر بریده شدند، وقتی خبر این جنایت به سایر کشورها رسید، کشورهای پروتستان شروع به کاتولیک‌کشی کردند.

وی گفت: طی ۳۰ سال به قدری از طرفداران پروتستان و کاتولیک کشته شدند که جمعیت برخی کشورهان نصف شد و کل اروپا سوخت به طوری که سی سال بعد کل مسیحیت به محاق رفته و دین برای همیشه از اروپا کنار رفت.

این اندیشمند سیاسی خاطرنشان کرد: ریچارد هاس، فکر می‌کرد ۳۰ سال دیگر این اتفاق برای اسلام رخ می‌دهد، آنها با ابزار داعش آمده بودند که اسلام را نابود کنند.

وی گفت: در سال ۱۳۹۳ همه بزرگان اهل سنت و شیعه در تهران جمع شدند و طرح امریکا برای آنها تشریح شد، همگان دانستند که نه شیعه با سنی مشکل دارد و نه سنی با شیعه.

عباسی اظهار کرد: ۱۱ مقام آمریکایی اعلام کردند جنگ در سوریه و عراق ۳۰ سال طول می‌کشد و در آن روز می‌گفتند داریم مذاکرات می‌کنیم که صلح بیاید.

وی تصریح کرد: پس از بحث تهران در سال ۱۳۹۳، اهل سنت مشاهده کردند وحدت شیعه جدی است، بنابراین در چچن همایشی برگزار شد و بعد از چهار روز اعلام کردند که وهابیت ربطی به اسلام ندارد که در نتیجه آن عربستان بودجه الاظهر مصر را قطع کرد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه اگر نبود تدابیر رهبری و تلاش حاج قاسم و ایثار مدافعان حرم، داعش از بین نمی‌رفت خاطرنشان کرد: آمریکا و صهیونیست به دنبال این بود که غرق در برادرکشی شویم.

عباسی با بیان اینکه الان تفاله‌های داعش در نماز جمعه افغانستان خود را منفجر می‌کنند گفت: مردم افغانستان چه سنی و چه شیعی پاره تن ما هستند، ما به دشمنان اجازه نمی‌دهیم فتنه ۳۰ ساله را اجرا کنند و در این راه شهیدفانوسی‌ها حاضر هستند که جان خود را برای حفظ اسلام بدهند.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم با جهل مبارزه کنیم از تلاش صهیونیست و استکبار برای مقابله با ایران سخن به میان آورد و گفت: البته دشمن موفق نمی‌شود چون جمهوری اسلامی محسن فانوسی‌ها را دارد.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/ی

نظر شما