شناسهٔ خبر: 50440811 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۵ درصد آمریکایی‌ها خواستار لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیش از ۳۵ درصد رای دهندگان آمریکایی جو بایدن را برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نمی‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نتیجه نظرسنجی مشترک وبگاه پلیتیکو و موسسه مورنینگ کانسالت حاکی است با گذشت بیش از 9 ماه از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، بیش از 35 درصد رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 باید لغو شود و بایدن برنده این انتخابات نبوده است.

بر اساس این گزارش نتایج نظرسنجی مذکور نشان می دهد که جنجال ها درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد.

بیش از 22 درصد رای دهندگان آمریکایی گفته اند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 باید قطعا باطل شود و 13 درصد نیز بر این باورند که احتمالا نتیجه این انتخابات باید لغو شود.

بیش از 43 درصد آمریکایی ها نیز گفته اند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 نباید قطعا لغو شود و 12 درصد نیز اعلام کرده اند که نتیجه انتخابات احتمالا نباید لغو شود.

11 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی «پالتیکو» و «مورنینگ کانسالت» هم گفتند که مطمئن نیستند که آیا نتیجه انتخابات 2020 ابطال بشود یا نشود.

طبق این نظرسنجی، 60 درصد جمهوریخواهان بر این باورند که نتیجه انتخابات 2020 قطعا یا احتمالا باید لغو شود. حدود 30 درصد از اعضای این حزب هم گفته اند که نتیجه این انتخابات نباید به طور قطع یا احتمالی لغو شود.

از سوی دیگر تنها 16 درصد دموکراتها و 27 درصد از حامیان احزاب مستقل در آمریکا اعلام کرده اند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور باید ابطال شود.

انتهای پیام/

نظر شما