شناسهٔ خبر: 50435507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار البرز:

توجه ویژه به ظرفیت مغفول مانده صنایع دستی و گردشگری البرز یک ضرورت است

استاندار البرز با ضروری دانستن توسعه گردشگری و صنایع دستی گفت که بسیاری از مشاغل خانگی البرز با حمایت و اعطای تسهیلات به تولید انبوه رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از البرز، عزیزاله شهبازی در بازدید از جشنواره صنایع دستی، اقوام و خوراک سنتی در محل پارک ایران کوچک که روز پنجشنبه صورت گرفت، افزود: با همت و تلاش چشمگیر اتاق بازرگانی استان این جشنواره به شکل زیباتر و پویاتری برگزار شد.

شهبازی گفت: این نمایشگاه در قالب 100 غرفه متشکل از تولیدکنندگان، صنعتگران و تولیدکنندگان بخوبی توانسته بخشی از توانمندی های مردم این استان و چند استان دیگر را در معرض دید عموم قرار دهد.

وی افزود: چند مورد از این تولیدات با حمایت های صورت گرفته و پشتکار فعالان مشاغل خانگی با حمایت و اعطای تسهیلات اکنون به تولید انبوه رسیده اند و بازار بسیار خوبی را از آن خود کرده اند.

استاندار البرز اضافه کرد: این جشنواره می تواند سرآغاز خوبی برای معرفی و گسترش فعالیت صنایع دستی، گردشگری و مشاغل خانگی در استان باشد.

وی گفت: حمایت و پشتیبانی که از سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی در قالب خیریه ها صورت گرفته بسیار جای تقدیر دارد.

شهبازی افزود: امید است در نیمه دوم سال 1400 متولیان امر، برنامه ریزی بیشتری در راستای حمایت از صنایع دستی بعنوان یک فرصت و ظرفیت مغفول در استان داشته باشند.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ماموریت خطیری در راستای تقویت گردشگری و حمایت از صنایع دستی دارد.

استاندار البرز افزود: همواره در موضوعات اتاق بازرگانی استان حساس و دغدغه مند بوده ام و حضور منظم در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و بازدید های مستمر از واحدهای تولیدی و صنعتی و دیدار با تجار و سرمایه گذاران البرز گواهی بر این مدعا است.

وی گفت: در سایه این همراهی ها توفیقات ارزشمندی را کسب کردیم که کاهش 5.6 درصدی نرخ بیکاری ظرف 3 سال تلاش و اهتمام، رشد 112 درصدی صادرات استان، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان و... تنها بخشی از این دستاوردها است.

نظر شما