شناسهٔ خبر: 50435041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لازمه ایجاد تحول در دانشگاه‌ها، انجام کارهای فرهنگی درست است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: اگر قصد داریم در دانشگاه‌ها تحولی رخ دهد و تحقق یابد لازمه آن انجام کارهای فرهنگی صحیح در دانشگاه بر اساس تعالیم دین اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، حجت‌الاسلام حسن عارضی عصر امروز در نشست مشترک با کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های آزاد استان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ و مسائل فرهنگی از دیرباز در همه جوامع، دارای جایگاهی ویژه بوده؛ فرهنگ و باورهای فرهنگی و عمومی، زمینه‌ساز و مقدمه پیشرفت جوامع و کشورها در تمامی ابعاد، شامل مسائل اقتصادی، اخلاقی و سیاسی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: مسائل فرهنگی باید به صورت غنی، پالایش شده و تکامل یافته بر اساس اصول دینی و مذهبی و در راستای تکامل جوامع و تعالی اخلاقیات و اعتقادات باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در جهان، دانشگاه‌ها را مراکز تحول فکری، اخلاقی و عقیدتی و محل تعالی و تکامل ارزش‌های اخلاقی انسان‌ها می‌دانند فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها باید دارای جایگاهی اساسی و فراتر از تعاریف موجود در جامعه باشند.

عارضی تصریح کرد: امور فرهنگی، مسائل و مباحثی هستند که با اذهان انسان در ارتباط هستند، پس اگر بتوانیم در دانشگاه‌ها، ذهن دانشجویان را در مسیر درست مسائل فرهنگی قرار دهیم، بسیاری از مشکلات را حل کرده‌ایم، در واقع زیربنای حل بسیاری از معضلات جامعه، آموزش صحیح مسائل فرهنگی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی مسلمانان و توصیه‌های اسلام به مسائل فرهنگی و اخلاقیات خاطرنشان کرد: یکی از عوامل پیشرفت سریع اسلام در جهان، رعایت اصول اخلاقی و رفتار انسانی و عادلانه مسلمانان بوده است، اگر قصد داریم در دانشگاه‌ها تحولی رخ دهد و تحقق یابد لازمه آن انجام کارهای فرهنگی صحیح در دانشگاه بر اساس تعالیم دین اسلام است.

وی گفت: دانشگاه‌ها با برخورداری از آموزش فرهنگ اسلامی می‌توانند رسالت خود در زمینه ایجاد جامعه اخلاقی و اسلامی را محقق کنند.

عارضی در پایان ضمن بیان آسیب‌های فعلی در زمینه مسائل فرهنگی در جامعه، بیان کرد: در حال حاضر و در شرایط فعلی جامعه باید بکوشیم تا جلوی انتشار فرهنگ‌های غلط وارداتی را بگیریم، در راستای اعتلای فرهنگ و اندیشه اسلامی و دینی خود تلاش وافر کنیم تا قادر باشیم نقش خود را در عرصه بین‌المللی به عنوان یک کشور مسلمان به بهترین شکل ایفا کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق/

نظر شما