شناسهٔ خبر: 50434716 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تعیین تکلیف مشکل ترخیص کالا در بندر خرمشهر  

معاون قضایی قوه قضاییه: وضعیت کالاهای بلاتکلیف و ترخیص آن در بندر خرمشهر به زودی مشخص خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آبادان،حجت‌الاسلام صادق رحیمی روز پنجشنبه دربازدید ازبندر خرمشهر افزود: مشکلات ترخیص کالا از این بندر جمع بندی و به اطلاع رییس قوه قضایه خواهد رسید تا پس از جمع بندی در جلسه سران سه قوه طرح شود.

مدیر کل گمرک خرمشهر نیز در این بازدید پیشنهاد افزایش تخفیف سود بازرگانی به میزان ۳۰ الی ۳۵ درصد را برای کلیه کالاهای وارداتی ویژه منطقه محروم خرمشهر مطرح کرد.

حسن غیبی ادامه داد:در راستای تلاش دولت خدمتگزار برای محرومیت زدایی و پیرو تقاضاهای متعددی که از سوی تاجران، بازرگانان و  فعالان اقتصادی و نیز مسئولان شهرستان خرمشهر در خصوص رونق گرفتن تجارت منطقه مطرح شده، این اجماع وجود دارد که تخفیف  سود بازرگانی به میزان ۳۰ الی۳۵ درصد برای کلیه کالاهای وارداتی ویژه منطقه محروم خرمشهر افزایش پیدا کند.

او خواستار اعمال تخفیف گمرکی به کالاهای همچون پارچه، لاستیک، لوزام یدکی خودرو، ظروف شیشه‌ای و لوزام خانگی در برای رونق اقنصادی به بندر خرمشهر شد و افزود: نیاز است وضعیت کالاهای متروکه و رسوبی، خودروهای رسوبی وکالاهای کانتینری و انباری تعیین تکلیف شود.

<div id="video-display-embed-code_7173534"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3260784/7173534?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما