شناسهٔ خبر: 50434172 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آیت‌الله جوادی‌آملی:

کمک نکردن به مردم یمن، همدستی با متجاوزان است

آیت‌الله جوادی‌آملی کمک نکردن به مردم مظلوم یمن را در واقع همدستی با دشمنان و متجاوزان به یمن دانست. آیت‌الله جوادی‌آملی کمک نکردن به مردم مظلوم یمن را در واقع همدستی با دشمنان و متجاوزان به یمن دانست.

صاحب‌خبر -

دیدار سفیر یمن با آیت الله العظمی جوادی آملیبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید شعیه در قم، ظهر امروز ششم آبان‌ماه، در دیدار سفیر و نماینده انصارالله یمن در ایران، با تبریک ایام هفته وحدت اظهار کرد: ایام هفته وحدت باید فرصتی برای توجه ویژه به مسائل مهم جهان اسلام مانند مسئله یمن باشد.

استاد سطوح عالی و خارج حوزه‎‌ علمیه افزود: این حرف جهانی اسلام است که در بیان امام صادق(ع) تجلی یافته که حضرت فرمودند؛ «اگر کسی شاهد ظلم ظالم باشد و به مظلوم کمک نکند شریک ظالم است»، لذا کمک نکردن به مردم مظلوم یمن در واقع همدستی با دشمنان و متجاوزان به یمن است.

مرجع تقلید جهان تشیع تأکید کرد: مجاهدت در راه حق توفیقی است که نصیب برادران مجاهد یمنی شده و همه وظیفه دارند در زمینه‌های مختلف از جمله؛ مسائل آموزشی، علمی و خودکفایی به مجاهدان یمنی آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: همه برادران و مجاهدان یمنی به صحیفه سجادیه توجه ویژه داشته باشند، این کتاب صرفاً یک کتاب دعا نیست، این صحیفه، سراسر درس عزت، استقامت و شرف است لذا با این کتاب ارزشمند بیش از گذشته مأنوس باشید.

همچنین در ابتدای این دیدار ابراهیم الدیلمی، سفیر و نماینده انصارالله یمن با حضور در بیت این مرجع تقلید شیعه، گزارشی از وضعیت اسفبار مردم یمن در نتیجه حملات ائتلاف سعودی ارائه کرد.

انتهای پیام

نظر شما