شناسهٔ خبر: 50433916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رای پارلمان لبنان به برگزاری انتخابات زودهنگام

پارلمان لبنان در جلسه‌ای قانون برگزاری انتخابات زودهنگام را تأیید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان لبنان در جلسه خود در کاخ «اونیسکو» قانون برگزاری انتخابات زودهنگام را تأیید کرد. بر اساس این قانون، انتخابات لبنان به جای هشت ماه می (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) در ۲۷ مارس (هفت فروردین ۱۴۰۱) برگزار می‌گردد.

۷۷ نماینده از مجموع ۱۲۸ نماینده پارلمان لبنان به این پیشنهاد رأی مثبت دادند. موافقان با برگزاری انتخابات زودهنگام فراکسیون «التنمیه و التحریر»، فراکسیون «المستقبل»، «اللقاء الدیمقراطی»، «الجمهوریه القویه و «القومی» و «شامل روکز» بودند.

مخالفان هم عبارتند از: «جهاد الصمد»، «التیار الوطنی الحر»، «طلال ارسلان» و «اسامه سعد». نمایندگان فراکسیون «لبنان القوی» وابسته به حزب التیار الوطنی الحر به ریاست «جبران باسیل» که از ابتدا با به جلو انداختن انتخابات مخالف بودند، در اعتراض به تأیید این طرح، جلسه پارلمان را ترک کردند.

جبران باسیل در این باره گفت: جلو انداختن انتخابات مشکلاتی برای رأی‌دهندگان لبنانی در خارج ایجاد می‌کند، علاوه اینکه بحث عوامل آب و هوایی نامساعد و نیز روزه مسیحیان نیز در تاریخ تصویب شده مطرح است.

پارلمان لبنان در مهرماه گذشته با طرح انتخابات زودهنگام موافقت اولیه کرده بود و جریان ریاست‌ جمهوری این کشور از همان ابتدا با این موضوع مخالفت کردند و خواستار تصحیح آن شدند.

نظام لبنان، پارلمانی است و نخست‌ وزیر و رئیس‌ جمهور از دل این پارلمان بیرون می‌آیند به همین دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی از اهمیت ویژه‌ای در این کشور برخوردار است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود، اما انتخابات پیشین برای نخستین بار بعد از ۹ سال و در پی یک تأخیر ۵ ساله در ۸ می ۲۰۱۸ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما