شناسهٔ خبر: 50433850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸۰ درصد دانش‌آموزان استان قزوین در برابر کرونا واکسینه شدند

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین گفت: ۸۰ درصد دانش‌آموزان و افراد زیر ۱۸ سال در استان قزوین دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزویندرباره آخرین وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان استان اظهار داشت: 80 درصد دانش‌آموزان و افراد زیر 18 سال در استان قزوین دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و با توجه به روند موجود تا 10 روز آینده کل دانش‌آموزان 12 تا 18 سال استان قزوین در برابر ویروس منحوس کرونا واکسینه می‌شوند.

وی همچنین از تزریق یک میلیون و 444 هزار دوز واکسن کرونا در استان قزوین خبر داد و گفت: با توجه به این میزان تزریق واکسن تاکنون 86 درصد از هم‌استانی‌های بالای 18 سال حداقل یک دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و تا 2 هفته آینده درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول برای افراد بزرگسال در استان قزوین به 100 درصد خواهد رسید.

نامدار اضافه کرد: همچنین 59 درصد از اهالی بالای 18 سال استان قزوین هم با تزریق هر 2 دوز واکسن کرونا به طور کامل در برابر بیماری کووید-19 واکسینه شدند و با توجه به اینکه هر روز حدود یک تا 1.5 درصد به پوشش کامل واکسیناسیون برای افراد بزرگسال افزوده می‌شود، تا پایان آبان‌ماه 90 درصد جمعیت بالای 18 سال استان قزوین در برابر کرونا واکسینه کامل می‌شوند.

1500 نفر از گروه‌های حساس دوز خاطره را تزریق کردند

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان قزوین در ادامه با اشاره به نوسان‌های موجود در آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی گفت: افزایش روزانه نرخ ابتلا و بستری با توجه به واکسیناسیون گسترده اثر چندانی روی میزان فوتی‌ها ندارد و احتمال می‌دهیم با توجه به سرعت بالای واکسیناسیون حتی در صورت گرفتار شدن به پیک ششم شاهد افزایش محسوس مرگ‌ومیر کرونایی نباشیم.

نامدار افزود: با این حال کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 40 تا 50 درصد یک زنگ خطر جدی برای گسترش شیوع و همه‌گیری کروناست و اگر ساده‌انگاری‌ها ادامه پیدا کند، احتمال گرفتار شدن به موج ششم چندان دور از تصور نیست.

وی ادامه داد: با این حال بنا داریم با تزریق دوز سوم یا دوز خاطره به گروه‌های دارای مواجهه بالای اجتماعی در صورت ایجاد یک موج جدید همه‌گیری جلوی افزایش احتمالی فوتی‌ها را بگیریم که تا امروز به حدود 1500 نفر از اعضای کادر بهداشت و درمان و همچنین گروه‌های حساس مانند بیماران خاص و سالمندان دوز سوم کرونا را تزریق کردیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما