شناسهٔ خبر: 50433782 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بارسایی‌ها به قطر رفتند/ ژاوی به زودی برمی‌گردد

باشگاه بارسلونا برای سرعت بخشیدن به استخدام سرمربی السد، مدیرانش را به دوحه می‌فرستد.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی -

نشریه «اسپورت» چاپ کاتالونیا با انتشار گزارشی خبر داد رافائل یوسته نایب‌رئیس باشگاه بارسلونا به همراه متئو آلِمانی مدیر ورزشی تیم فوتبال بارسلونا به دوحه سفر می‌کنند تا با السد برای فسخ قرارداد ژاوی هرناندس به توافق برسند. ایده مدیران باشگاه بارسلونا این است که هر چه سریعتر ژاوی ۴۱ ساله را به عنوان سرمربی جدید آبی‌واناری‌ها معرفی کنند.

طبق  این گزارش؛ هافبک پیشین بارسلونا پیشنهاد این باشگاه برای هدایت کاتالان‌ها را پذیرفته است. چالش مدیران باشگاه بارسلونا حالا یافتن فرمولی برای استخدام ژاوی است، این در حالی است که در قرارداد او با السد بند فسخ یک میلیون یورویی وجود دارد. بارسلونا می‌خواهد توافقی با ژاوی و السد کند که در صورت امکان او را برای بازی هفته آینده با دیناموکیف در هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا روی نیمکت مربیگری خود داشته باشد.

«اسپورت» همچنین خبر داد آلبرت کاپلاس مدیر آکادمی باشگاه بارسلونا تا روی کار آمدن ژاوی، به طور موقت هدایت کاتالان‌ها را برعهده خواهد داشت، این در حالی است که پیش از این فابریتزیو رومانو خبرنگار ایتالیایی شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت» مدعی شده بود؛ سرخی بارخوان سرمربی بارسلونای «B» به طور موقت هدایت تیم اصلی این باشگاه را برعهده خواهد گرفت.

نشریه «موندو دپورتیوو» چاپ کاتالونیا نیز گزارش داد؛ مدیران باشگاه السد می‌خواهند ژاوی تا چهارشنبه هفته آینده و در بازی حساس با الدحیل روی نیمکت این تیم بماند، این در حالی است که بارسلونا سه‌شنبه هفته آینده بازی حساسی با دیناموکیف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دارند. ژاوی اما قصد دارد خود به طور مستقیم با مالکان باشگاه السد صحبت کند تا هر چه سریعتر هدایت بارسا را برعهده بگیرد. بازی روز شنبه السد با الاهلی احتمالاً آخرین بازی خواهد بود که ژاوی روی نیمکت این تیم قطری خواهد بود و با هواداران این تیم خداحافظی خواهد کرد.

ژاوی ۴۱ ساله بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ برای تیم اصلی بارسلونا بازی می‌کرد، پیش از این بارها از رویایش برای سرمربیگری این تیم سخن گفته است. او از سال ۲۰۱۹ در اولین تجربه سرمربیگری‌اش هدایت السد قطر را برعهده دارد. او در دوره ۲۴ سال حضورش در بارسلونا، ۲۳ عنوان قهرمانی را با این تیم تجربه کرد که عبارتند از سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، هشت قهرمانی در لالیگا، دو قهرمانی در سوپرجام اروپا، دو قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان،‌ دو قهرمانی در جام حذفی اسپانیا و شش قهرمانی در سوپرجام اسپانیا.

باشگاه بارسلونا پس از شکست یک - صفر شب گذشته (چهارشنبه) این تیم در خانه رایو وایکانو در هفته یازدهم لالیگای اسپانیا، به خاطر تداوم نتایج ضعیف آبی‌واناری‌ها اقدام به اخراج رونالد کومان کرد. این مربی ۵۸ ساله در ماه آگوست ۲۰۲۰ بود که جانشین کیکه ستین در بارسلونا شد و در این مدت تنها یک جام قهرمانی در جام حذفی اسپانیا را برای کاتالان‌ها به ارمغان آورد.

کومان در این مدت در ۶۷ بازی روی نیمکت بارسا بود و این تیم را به ۴۰ پیروزی و ۱۱ تساوی رساند و در ۱۶ بازی هم تیمش طعم شکست را چشید. بارسا که در حال حاضر با ۱۵ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی لالیگاست، در لیگ قهرمانان اروپا هم شروعی خوبی نداشته و از سه بازی اول خود تنها سه امتیاز کسب کرده‌ است.

برچسب‌ها:

نظر شما