شناسهٔ خبر: 50433681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجموع فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به هزار و ۶۵۵ نفر رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از فوت سه بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان از ابتدا تاکنون ( ۶آبان) به یک هزار و ۶۵۵ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

مجید شیرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶۵ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد تست ۱۶۰ بیمار مثبت قطعی اعلام شد.

وی ادامه داد: از بیماران جدید ۲۰ نفر بستری شدند و ۱۴۰ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به کاهش بیماران بستری در بخش‌های کرونایی استان، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۲ بیمار در بخش‌های کرونایی مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال عمومی ۳۰ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری عامل کاهش موارد ابتلا به کرونا در استان را اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا دانست و گفت: اگر چه واکسن میزان ابتلا و مرگ و میر را به صفر نمی‌رساند اما شدت آن را کاهش می‌دهد و در هفته‌های اخیر بسیاری از کسانی که جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند کسانی بودند که در برابر این ویروس واکسینه نشده بودند.

شیرانی خاطر نشان کرد: ۲ تا سه هفته پس از اینکه ۷۵ درصد جمعیت استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کردند ایمنی نسبی در برابر کرونا حاصل می‌شود و تا آن زمان باید به جد دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ششم آبان ۲۳۶ هزار و ۹۷ نمونه تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ۸۳ هزار و ۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا ۷۷ درصد جمعیت استان دُز نخست و ۵۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

نظر شما