شناسهٔ خبر: 50433594 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در شبکه های مجازی

رویکردهای گوناگون گوگل و طرح صیانت از حقوق کاربران که توسط مجلس دنبال می‎شود مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ناظمی، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در نشست بررسی رویکردهای گوگل اظهار کرد: "با طرح صیانت مشکل‌هایی برای مرورگر‌ها ایجاد شده به همین دلیل این نشست در راستای تصریح و روند کار برگزار شده است تا بتوانیم روش‌ها و مراحل مناسبی را ایجاد کنیم. او تصریح کرد: دلایل مختلفی برای طرح صیانت وجود دارد، اما این دلیل نخواهد شد که خللی در حرکت مسیر ایجاد شود.

ناظمی با اشاره به لایحه‌های مختلف مجلس در این باره بیان کرد: ۴ الی ۵ لایحه دولت به مجلس ارائه کرده که در تمام این لایحه‌ها نباید جرم انگاری وجود داشته باشد. او در ادامه گفت:ما با رئیس و معاون مجلس جلسه‌ای داشتیم که در آن جلسه موافقت شد یک کار تیمی و مشترک ایجاد کنیم حتی برای نظارت بر جرایم هم قوه قضاییه به میان آمد تا بتوان کاری بدون خلاف ادامه دهیم و پیشرفتی در این باره داشته باشیم.

ناظمی تصریح کرد: در همه موقعیت‌ها امکان جاسوسی و حمله سایبری وجود دارد به همین دلیل باید با ایجاد نهاد‌های مختلف مانع این موضوع شویم و از همه مهم‌تر برای موفق شدن باید تنها روی یک موضوع متمرکز نشویم و تنوع ایجاد کنیم.

او گفت: راه حل اول این است که امکاناتی در مقیاس‌های پایین ایجاد کنیم، زیرا در مقیاس‌های بزرگ ارائه موضوعات امکان پذیر نخواهد بود.

رییس سابق سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: راه حل دوم بستگی به استفاده کاربران از مرورگر‌ها دارد؛ زیرا در صورتی که جست‌وجو توسط کاربر وجود نداشته باشد ایجاد شرایط مناسب برای مرورگر‌ها وجود نخواهد داشت.

او بیان کرد: "راه حل سوم این است که بتوانیم وارد اتحاد‌های استراتژیک شرکت‌های دیگر شویم. به طور مثال اگر ما سهام‌دار تلگرام بودیم و شراکت داشتیم می‌توانستیم شرایط بهتری را داشته باشیم. درصورت تعاملات و توافقات شرایط مارکتینگ و مرورگر‌های ما می‌تواند از شرایط بهتری برخوردار باشد".

ناظمی در پایان تاکید کرد: "ما باید به دنبال راهکار‌هایی برای حفظ حریم خصوصی‌مان باشیم و باید به داده‌ها و راهکار‌های مناسبی برای حفظ این موضوع دست یابیم تا در معرض مشکلاتی همچون حمله‌های سایبری قرار نگیریم".

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما