شناسهٔ خبر: 50433569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور بر بازنگری نقشه مهندسی فرهنگی کشور

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور بر اصلاح نقشه مهندسی فرهنگی کشورتاکید کرد.

صاحب‌خبر -
  • به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز همدان، حجت الاسلام والمسلمین روح اله حریزاوی در نخستین نشست علمی و تخصصی "تحول در ساختار فرهنگی کشور" که در همدان برگزار شد گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با نگاه و اقدامات تحولی و راه‌حل‌های عملیاتی در حل مسائل و مشکلات کلان فرهنگی، نقشه مهندسی فرهنگی کشور را بازنگری کند.


وی تصریح کرد: اگر توجه به امور فرهنگی نباشد مصوبه‌های ضد فرهنگ و اندیشه با کارکرد‌ها و آثار ضدفرهنگی پدید می‌آید که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی باید از مردم شروع شود، گفت: مسائل فرهنگی باید گفتمان سازی و دغدغه‌های فرهنگی تبدیل به مطالبه عمومی مردم شود.

حجت الاسلام والمسلمین روح اله حریزاوی با بیان اینکه طرح تحول فرهنگی در زمره اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم این نهاد برای اجرای طرح تحول فرهنگی، پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی است که پرهیز از موازی کاری، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و همچنین غنابخشی به برنامه‌های فرهنگی از جمله اهداف مهم و کلیدی سازمان تبلیغات است.

وی تصریح کرد: طرح تحول فرهنگی با همراهی وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی در کشور اجرا می‌شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور خواستار تعامل بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با روحانیان و شبکه تبلیغی در راستای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها در استان شد و گفت: بسیاری از مسائل با هم اندیشی و ورود حکیمانه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی قابل برطرف شدن است.

سه هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که ۲ هزار و ۲۰۰ هیات از این تعداد در سامانه بیرق اداره تبلیغات اسلامی استان همدان ثبت شده اند.


استان همدان یک هزار و ۵۰۰ مسجد دارد.

نظر شما