شناسهٔ خبر: 50433563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای تامین هزینه های درمان،

بیمه سلامت ۱۲۷ میلیارد تومان به بیماران کرونایی همدان پرداخت کرده است

همدان ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت که ۱۲۷ میلیارد تومان برای حمایت از بیماران کرونایی و تامین هزینه های درمانی این افراد در استان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "سعید فرجی" روز پنجشنبه در نشست خبری تشریح فعالیت های بیمه سلامت در استان همدان، افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا در اسفند سال ۹۸، سازمان بیمه سلامت اقداماتی را برای پشتیبانی از بیماران کرونایی انجام داد که در گام نخست همه بیماران از زمان بستری تا درمان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی گفت: برهمین اساس ۲۶ هزار و ۷۰۰ پرونده برای بیش از ۲۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان تشکیل و به طور میانگین برای هزینه درمان هر بیمار  چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: علاوه بر این برای پاسخگویی به نیازهای مردم در زمینه ویروس کرونا، سامانه تلفنی ۱۶۶۶ راه اندازی شده که این سامانه کارکردهای از جمله پاسخگویی به شکایت و مشکلات مربوط به خدمات بیمه سلامت نیز دارد.

فرجی، یکی از اولویت های اصلی بیمه سلامت را الکترونیکی کردن ارائه خدمات سلامت دانست و گفت: با آغاز برنامه ششم توسعه کشور این موضوع در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت و استان همدان به عنوان آزمونه (پایلوت) اجرای پرونده الکترونیکی سلامت انتخاب شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: الکترونیکی شدن نسخه ها و حذف دفترچه های کاغذی از سال ۹۹ با جدیت پیگیری و اجرایی شده است.

فرجی گفت: در پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد مطب های طرف قرداد بیمه سلامت در این استان نسبت به نسخه نویسی الکترونیکی اقدام کرده اند و همدان جایگاه خوبی از این منظر در کشور دارد.

به گفته وی، اسفند سال گذشته تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی همدان فراهم کردن زیر ساخت نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی دولتی، منعقد و مقرر شد در صورت نیاز به آموزش از توان کارشناسان بیمه سلامت نیز استفاده شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان همچنین از به روز شدن پرداختی های بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد خبر داد و گفت: سال‌های گذشته پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد سه تا ۷ ماه به تعویق می افتاد اما هم اینک پرداختی ها به روز شده است.

وی افزود: به منظور بهره مندی روستاییان از خدمات بیمه سلامت ۱۳۸ مرکز در مناطق روستایی استان همدان راه اندازی و فعال شده است.

به گفته فرجی، در این مراکز ۱۹۶ پزشک، ۵۹ دندان پزشک و ۱۶۰ ماما به بیماران، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

وی همچنین به اجرای طرح «سیستم ارجاع» بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح برای ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در استان همدان اجرا شده و نظام پرداخت در این طرح سرانه ای(تعداد افراد) است که به ازای هر فرد بیمه شده ماهانه ۷۵۰۰ تومان به پزشکان پرداخت می شود و هر پزشک ملزم به معاینه حداقل ۱۵ درصد جمعیت زیر پوشش است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: حدود یک میلیون نفر از جمعیت استان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

به گفته وی، ۱۸۷ موسسه و مرکز درمانی، تشخیصی و تصویری در استان همدان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و ۱۳۵ پزشک عمومی، ۱۷۵ پزشک متخصص، ۱۷ فوق تخصص، ۱۹۰ داروخانه، ۵۲ آزمایشگاه، ۴۵ توانخشی، ۳۱ پرتو پزشکی و ۳۳ درمانگاه به بیمه شده های این استان خدمت رسانی می کنند.

نظر شما