شناسهٔ خبر: 50433497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس قوه قضاییه با اقشار مختلف مردم خوزستان دیدار کرد

شایان حاجی‌نجف

رئیس قوه قضاییه با نمایندگان اقشار مختلف مردم استان خوزستان دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز (۶ آبان‌ماه) در سفر یک روزه خود به خوزستان، با جمعی از اقشار مختلف مردم در اهواز دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار در ابتدا نماینده خانواده شهدا و ایثارگران به صحبت پرداخت و خواستار رسیدگی به وضعیت خانواده شهدا و حل مشکلات در بخش‌های مختلف شد.

در ادامه، نماینده روحانیون و طلاب خواستار استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون برای کم کردن فشار بار کاری روی قضات و کارکنان دستگاه قضا شد. زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون برای آموزش و پیشگیری از جرایم از دیگر خواسته‌های نماینده روحانیون و طلاب در این دیدار بود.

نماینده اساتید و دانشگاهیان خوزستان نیز خواستار حل مشکلات این اقشار در بحث معیشتی شد. همچنین از رئیس قوه قضاییه درخواست کرد که پیگیری شود قضاوت در زمره مشاغل سخت قرار گیرد.

راه‌اندازی مراکز قرآن کریم در دادگستری‌ها و توجه به اهمیت رسانه و تبلیغات از جمله دیگر پیشنهاداتی بود که نماینده اساتید و دانشگاهیان در این دیدار مطرح کرد.

نماینده عشایر لر خوزستان نیز در این دیدار از اقدامات شایسته قوه قضاییه در بخش‌های مختلف تشکر کرد و خواستار رسیدگی و حمایت از عشایر، دامداران و کشاورزان شد. ورود سازمان بازرسی کشور به مساله ارز اختصاص یافته به نهاده‌های دامی و واکسیناسیون دامی از دیگر خواسته‌های نماینده عشایر لر در دیدار با رئیس قوه قضاییه بود.

نماینده قوم عرب خوزستان نیز در این دیدار خواستار رسیدگی به مشکلات آب و حل مسائل کشاورزی و اشتغال شد. ارائه راهکار برای مسائل و مشکلات اقشار مختلف، محرومیت‌زدایی و رفع تبعیض از طبقه فرودست جامعه از دیگر خواسته‌های نماینده قوم عرب در دیدار با محسنی اژه‌ای بود.

نماینده قوم بختیاری خوزستان نیز با اشاره به اینکه توجه به خوزستان توجه به امنیت کشور است، خواستار ایجاد اشتغال و حل مساله اشتغال در استان شد. حل مسائل مربوط به اراضی و قلمروها در مناطق زاگرس و حل مسائل مربوط به عشایر از دیگر خواسته‌های مطرح‌شده در این نشست بود.

در این دیدار، نماینده نویسندگان خوزستان و نماینده آموزش و پروش نیز سخنرانی کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات حوزه‌های خود شدند.

انتهای پیام

نظر شما