شناسهٔ خبر: 50433496 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

تبیین سیده شهدای دانش آموز محور برنامه های هفته بسیج دانش آموزی

عسگری گفت: تبیین سیده شهدای دانش آموز محور برنامه های هفته بسیج دانش آموزی

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ «محمد رضا عسگری» در نشست اعلام برنامه های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان مرکزی، ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی بر تبیین فرهنگ بسیجی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان تاکید کرد و گفت: در این هفته برنامه های مختلفی تدارک دیده شده است که همه با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه یکی از مخاطبین اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان و نوجوانان هستند، افزود: رهبر معظم انقلاب نسبت به جوانان و نوجوانان نگاه امیدوارانه دارند و لذا تربیت نسلی با انگیزه،با نشاط و کارآزموده یکی از ضرورت های مهم است که باید مورد توجه باشد.

 

وی ضمن گرامیداشت 13 آبان بیان کرد: روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و زورگویی همواره در ملت ایران و تاریخ این مرز و بوم برجسته بوده و هست و امروز باید این روحیه برای نسل جوان و نوجوان به خوبی تبیین شود.

 

این مقام مسئول هفته بسیج دانش آموزی را فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ بسیجی و روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم دانست و افزود: هفته بسیج دانش آموزی از هشتم آبان ماه شروع و تا چهاردهم آبان ماه ادامه دارد.

 

دانش آموزان پیشگام در فعالیت های جهادی و انقلابی هستند

سرهنگ عسگری با بیان اینکه برنامه های فاخری برای نسل تمدن ساز که هسته اصلی امیدآفرینی در کشور محسوب می شوند تدارک دیده شده است، گفت: دانش آموزان امروز با تاسی از نوجوانان دوران دفاع مقدس پیشگام فعالیت های جهادی و انقلابی هستند که نمونه آن در مبارزه با بیماری کرونا نمود داشت.

 

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: خوشبختانه امروز دانش آموزان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های جهادی و ایثارگرانه می‌درخشند و حضوری موثر دارند.

 

وی هدف از برنامه های هفته بسیج دانش آموزی را تقویت روحیه بسیجی و انقلابی، تبیین نقش بسیج در عرصه های پیش روی انقلاب اسلامی با رویکرد امیدآفرینی، معرفی سبک زندگی ایرانی و اسلامی دانست و اضافه کرد: تقویت و ترویج روحیه جهادی با رویکرد تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی، تقویت امید به آینده و حاکم کردن نشاط انقلابی در بین جوانان و نوجوانان از دیگر اهداف برنامه های هفته بسیج دانش آموزی است.

 

«نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» شعار برنامه های هفته بسیج دانش آموزی

 

سرهنگ عسگری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه محوریت برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در استان مرکزی تبیین سیره شهدای دانش آموز، معرفی نوجوان ایرانی، استکبار ستیزی و بسیج دانش آموزی است، افزود: رویکرد کلیه برنامه ها با هدف ایجاد معرفت و بینش بیشتر نسبت به انزجار از آمریکا و معرفی جنایت هاي امریکا در حق مردم مظلوم و مستضعف جهان به خصوص جهان اسلام با شعار «برگزار می شود.

 

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: در هفته بسیج دانش آموزی در سطح استان مرکزی بیش از ۱۲ عنوان برنامه به تعداد ۴۵۰ برنامه در نظر گرفته شده است که این برنامه ها با حضور جوانان و نوجوانان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی راه اندازی پویش های ملی را از مهمترین برنامه های این هفته دانست و اضافه کرد: در پویش نوجوان پلاس دانش‌آموزان عزیز می‌توانند با موضوع سبک زندگی نوجوان ایرانی به تهیه تولیدات کلیپی در قالب استندآپ، لب‌آهنگ، مجری‌گری، گویندگی، دوبله طنز و جدی و فیلم کوتاه اقدام کنند و به بهترین آثار جوایزی تقدیم می‌شود.

 

این مقام مسئول به پویش هرچه فریاد با رویکرد استکبار ستیزی اشاره کرد و گفت: در این پویش دانش آموزان پایه نهم، دهم، دوازدهم که در سال تحصیل ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ درس آمادگی دفاعی را می گذارنند، به صورت مصاحبه، چند سوال را در بین اقشار مختلف مردم مطرح می نماید و در این مستند مصاحبه گر که یک دانش آموز است با دادن یک برگه به مخاطبین از آنها می خواهد سوالات روی برگه را بخوانند و نظرات و تصورات خود را در خصوص روحیه استکبار ستیزی، شرارتهای آمریکا در جهان ومنطقه، دشمنی های وخصومتهای آمریکا نسبت به مردم ایران و دنیا بیان نماید و دانش آموزان این مصاحبه  را در قالب کلیپ یک یا دو دقیقه ای ضبط کرده و به صورت یک مستند  برای دبیر خود در شبکه شاد ارسال نمایند.

 

جشنواره دانش آموز جهادگر با هدف تجلیل از دانش آموزان بسیجی

وی برگزاری جشنواره دانش آموز جهادگر را از دیگر برنامه های این هفته دانست و بیان کرد: این جشنواره در راستای اجرای اردوهای جهادی و هجرت دانش آموزی و نظر به اهمیت تبیین و ترویج گفتمان جهادی و تجلیل از فعالیتهای جهادی دانش آموزان بسیجی در عرصه های مرمت ونوسازی مدارس و خدمت رسانی به محرومین برگزاری می شود.

 

این مقام مسئول برگزاری صبحگاه اقتدار، مسابقه الماس صدف، برنامه «یک راه ـ یک انتخاب» با رویکرد برگزاری نمایشگاه در مدارس، حضور دانش آموزان در نماز جمعه های شهرستان ها، تهیه و تولید محتوا با محوریت امیدآفرینی ،سبک زندگی نوجوان ایرانی و ایجاد و تقویت فرهنگ استکبارستیزی در نوجوان وجوانان) درپیامرسان شاد، اجرای سرود در خیابان ها و میادین اصلی شهر، دیدار با خانواده های معظم شهدای دانش آموز، عطر افشانی مزار شهدا،کوهپیمایی، تولید محتوا در راستای حمایت از تولید ایرانی، حضور گسترده دانش آموزان در راهپیمانی ۱۳ آبان ، مسابقات نقاشی ، حضور دانش آموزان بسیجی در شبکه استانی صدا و سیما و برگزاری نشست های بصیرتی در فضای مجازی را از دیگر برنامه های مهم در هفته بسیج دانش آموزی دانست.

 

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: پویش همیار بهداشت و سلامت به منظور تسریع واکسیناسیون دانش آموزان با همکاری بسیج جامعه پزشکی و اجرای طرح شهید بهنام محمدی نیز توسط دانش آموزان اجرا خواهد شد.

پایان پیام/177

نظر شما