شناسهٔ خبر: 50433486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

بارقه امید برای رونق گردشگری و صنایع دستی البرز ایجاد شده است

کرج – ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز برپایی نمایشگاه  توانمندی های گردشگری و صنایع دستی استان های قزوین و البرز را در کرج تجربه خوبی از همراهی تشکل های غیر دولتی دانست و گفت : بارقه امید برای رونق و شکوفایی گردشگری و صنایع دستی البرز ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

فریدون محمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه  توانمندی ها و دستاوردهای گردشگری استان های قزوین و البرز که در پارک ملی ایران کوچک در جهانشهر کرج برپا شده است ، در گفت وگو با ایرنا افزود: بستر برای مشارکت تشکل های مردم نهاد، تعاونی ها و اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان البرز در بخش گردشگری و صنایع دستی استان  فراهم شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی های گردشگری و صنایع دستی البرز و قزوین با مشارکت فعال اتاق های  بازرگانی این استان ها برپا شده است، گفت :  نتایج حاصل از کار این مجموعه ها نشان داد که بخش گردشگری و صنایع دستی ظرفیت بزرگی برای جذب  مشارکت تمام تشکل های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی ، فرهنگی و اداری دارد.

محمدی با اشاره به شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در نمایشگاه بیان داشت: برپایی این نمایشگاه با استقبال کم نظیر مردم همراه شده و به جاذبه ارزشمندی تبدیل شده که البته رعایت پروتکل های بهداشتی در اولویت برنامه کاری این نمایشگاه است.

وی افزود: مکان نمایشگاه که خود دارای نمادها و صحنه های ارزشمند هنری از اقوام ایرانی است بر جذابیت آن افزوده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی استان فراوان و متکثر است، افزود: رونق بخشی به گردشگری و صنایع دستی البرز به شکوفایی اقتصاد کلان و استان کمک خواهد کرد.

محمدی با قدردانی از همکاری اتاق های بازرگانی البرز و قزوین و اداره کل میراث فرهنگی قزوین ، شهرداری کرج و جهاد دانشگاهی البرز در ساماندهی غرفه های نمایشگاه توانمندی های گردشگری ۲ استان البرز و قزوین گفت : اداره کل میراث فرهنگی البرز تمام توان خود را بر جذب مشارکت های همگانی برای رونق بخشی به گردشگری و صنایع دستی استان به کار گرفته است.

وی تاکید کرد: پس از افول ویروس کرونا، تعداد زیادی نمایشگاه و جشنواره گردشگری و صنایع دستی در استان البرز برپا می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه نقش خبرگزاری جمهوری اسلامی  مرکز البرز در معرفی جاذبه ها و کمک به حل مشکلات آثار تاریخی و صنایع دستی استان تاثیرگذار بوده است، گفت : به طور قطع  اطلاع رسانی توسط رسانه ها می تواند گردشگری و صنایع دستی را به شکوفایی برساند.

محمدی تاکید کرد که باید از همه ظرفیت ها برای توسعه گردشگری و صنایع دستی استفاده کنیم تا بتوانیم ضمن جذب گردشگران داخلی و خارجی ، اقتصاد ملی را یاری رسانیم.

نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و گردشگری استان های قزوین و البرز از پنجم  تا هفتم آبان ماه در پارک ملی ایران کوچک در کرج فعال است.

در این نمایشگاه بیش از ۶۰ هنرمند استان های قزوین و البرز آثار خود را به نمایش گذاشته اند ضمن آنکه اقوام ایرانی ساکن در البرز با پخت غذاهای محلی و سوغات مناطق مختلف کشور

جلوه های خاصی به نمایشگاه بخشیده اند.

عزیزاله شهبازی استاندار البرز و جمعی از مسوولان استانی روز پنجشنبه از این نمایشگاه بازدید کردند.

استان البرز دارای بیش از پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی است.

این استان با برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصر به فرد مانند جاده گردشگری کرج – چالوس ، سدهای کرج وطالقان ، باغ های زیبا ، بناهای تاریخی مانند کاخ های مروارید، سلیمانیه و تپه ۹ هزار ساله ازبکی یکی از مناطق گردشگری کشور محسوب می شود.

سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تردد خودرویی در جاده های البرز انجام می شود که نقش موثری در توسعه گردشگری این استان دارد.

نظر شما