شناسهٔ خبر: 50433093 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ششم آبان

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در پنجشنبه (ششم آبان ماه) را در ادامه می‌خوانید:

واحدهای دانشگاه آزاداسلامی به نیروسازی اهتمام ورزند

حجت الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: دانشگاه در کنار تمام فعالیت‌ها، باید دانشگاه تمدن ساز باشد و ضمن توجه به دستاوردهای علمی، پژوهشی و درآمدزایی‌های غیر شهریه ای به کرامت انسان‌ها توجه کنند.

وی از روسای واحدها خواست به موضوع نیرو سازی در حوزه دینی- فرهنگی اهتمام ورزند تا چنانچه در صورت پایان یافتن دوره خدمت استادان و کارکنان برجسته در این حوزه، واحدها و مراکز دچار مشکل نشوند.

راه اندازی کالج کشتیرانی و دریا نوردی در واحد قشم 

حمید رستمی جاز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم جزئیات تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه با مرکز آموزش علوم و فنون دریایی و فراساحل شرکت صنعت گستر هوا دریای قشم را تشریح کرد.     

وی بیان کرد: در راستای دستیابی به اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی قشم مبنی بر ایجاد رشته‌های کاربردی، تفاهم نامه‌ای با هدف راه اندازی رشته‌های مرتبط با حوزه دریانوردی و ارائه دروس پایه و عمومی از سوی دانشگاه و دروس عملی و کارگاهی، کارآموزی از سوی موسسه آموزش علوم و فنون دریایی با حضور کاپیتان کامران نخعی رئیس هیئت مدیره شرکت صنعت گستر هوا دریای قشم منعقد کرد.

رستمی جاز تشریح کرد: یکی از مهمترین بخش‌های مورد تفاهم بهره مندی طرف‌های قرارداد از امکانات آزمایشگاهی و ظرفیت‌های آموزشی و کارگاه های دریانوردی مورد نیاز در فرآیند آموزش است.

جلسه شورای دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی برگزار شد

جلسه شورای دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با موضوع تبیین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی با حضور حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و واحد اراک، حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، حجت الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی،  مجید حق وردی رئیس دبیرخانه هیئت امنای استان، روسای واحدها و مراکز آموزشی استان، روسای شورای های تخصصی استان و برخی از مدیران دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک در سالن جلسات حضرت امام خمینی( ره)  واحد اراک برگزار شد.

کلانتری رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی به موضوعاتی درباره تلاش مضاعف و بیش از پیش روسا و همکاران دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به تشریح سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی  اظهار کرد: در این سند که برنامه راهبردی و عملیاتی پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی بررسی و تدوین شده، توجه خاصی بر اجرایی و عملیاتی شدن آن معطوف بوده است و لذا از روسای واحدها و مراکز دانشگاهی استان درخواست داریم با مطالعه و بررسی دقیق این سند و به عنوان مجریان این طرح، تمام توان خود را برای اجرای قدم به قدم آن به کار گیرند.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این تحول مد نظر مقام معظم رهبری است، گفت: این طرح کار بسیار بزرگی بوده و ضروری است روسای واحدها به عنوان مدیران اجرایی این طرح زوایای مختلف آن را به دقت مطالعه کنند و بر اساس نیاز شهرستان و ظرفیت‌ها و توانمندی های واحد دانشگاهی مربوط، تمام توان خود را برای اجرایی کردن آن به کار گیرند.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: یکی از ویژگی‌های این طرح توجه به آموزه‌های اسلامی و اخلاقی است و انتظار می‌رود روسای واحدهای دانشگاهی با نگاه متعهدانه، تمام توان خود و اعضای هیئت علمی و کارکنان را در این مسیر به کار گیرند.

وی در ادامه تبیین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و بستر سازی در این زمینه بر اجرایی سازی این برنامه تاکید کرد. 

لزوم تشکیل هسته تحول گرایی در علوم انسانی 

حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی  با بر شمردن اقدامات و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین با اشاره به توانمندی‌های آن در زمینه تعداد واحدها، استادان، کارمندان، مدارس سما، و دارا بودن کارگاه ها و آزمایشگاه های متعدد و اثرگذار، موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار کرد: حوزه علوم انسانی در دانشگاه‌ها به منزله روح برای سایر علوم بوده و ضروری است که به این حوزه نگاه عمیق تری داشته باشیم.

وی اظهارکرد: برای دست یابی به این هدف نیازمند یک هسته تحول خواه و تحول گرا هستیم که دغدغه اسلامی شدن داشته باشد. 

ایمانی مقدم با بیان اینکه دانشگاه زمانی در جامعه محور قرار می‌گیرد که بتواند نیازهای جامعه اسلامی را پاسخ دهد، بیان کرد: معلم دینی و علم اسلامی یک نگاه بنیادین دارد و علم دانشگاه آزاد اسلامی باید بتواند به رفع نواقص و مشکلات جامعه دینی بپردازد.

انتهای پیام/

نظر شما