شناسهٔ خبر: 50433000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ارمنستان، عقب‌نشینی از استان «سیونیک» در مرز ایران را تکذیب کرد

نخست‌وزیر ارمنستان در جلسه پارلمان برخی گزارش‌ها درباره خروج نیروهای نظامی این کشور از «سیونیک» استان هم مرز با ایران را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| در شرایطی که ادعاهای رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان درباره کریدور ادعایی «زنگه‌زور» ادامه دارد، نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرده که نیروهای نظامی این کشور از استان «سیونیک» عقب‌نشینی نکرده‌اند.

 

به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای در ارمنستان خبر دادند، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر این کشور در جلسه چهارشنبه (دیروز) پارلمان ارمنستان به ادعاها درباره خروج نظامیان ارمنستان از استان سیونیک واکنش نشان داد.

 

به گزارش «پان آرمنین»، نخست‌وزیر ارمنستان به قانونگذاران پارلمان این کشور اعلام کرد که هیچ تغییری در وضعیت استقرار ارتش ارمنستان در استان سیونیک ایجاد نشده است.

 

نیکول پاشینیان خطاب به اعضای پارلمان ارمنستان گفت: «فرمانده نیروهای مرزی سرویس امنیت ملی (ارمنستان) تصریح کرد که چنین تغییری صورت نگرفته است».

 

نخست‌وزیر ارمنستان افزود: «مرزبانان ما از دسامبر 2020 در همین پست‌ها خدمت می‌کنند، نمی دانم چه چیز دیگری می‌توان گفت».

 

طبق گزارش وبگاه ارمنستانی پان ارمنین، سخنان نیکول پاشینیان در بحبوحه تردیدها و اطلاعات متناقض تعدادی از مقامات درباره خروج ادعایی نیروهای نظامی ارمنستان از مواضع استراتژیک خودشان در سیونیک مطرح شد.

 

«گِواک پارسیان» شهردار شهر «کاپان» در استان سیونیک اولین مقامی بود که موضوع عقب نشینی از سیونیک را مطرح کرد.

 

به دنبال اظهارات شهردار کاپان، «ملیکست پوقوسیان» استاندار سیونیک این ادعا را رد کرد و بعد از آن، سرویس امنیت ملی ارمنستان هم خروج از سیونیک را تکذیب نمود.

 

تکذیب مکرر مقام‌های ارشد ارمنستانی درباره خروج از سیونیک در شرایطی مطرح شده که ادعاهای مقام‌های جمهوری آذربایجان درباره ایجاد یک کریدور در این استان هم مرز با ایران همچنان ادامه دارد.

نظر شما