شناسهٔ خبر: 50432987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام سازمان تبلیغات: نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید بازنگری شود

همدان-ایرنا- قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اصلاح نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با نگاه و اقدامات تحولی و راه‌حل‌های عملیاتی در حل مسائل و مشکلات کلان فرهنگی، نقشه مهندسی فرهنگی کشور را بازنگری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «روح اله حریزاوی» روز پنجشنبه در اولین نشست علمی و تخصصی "تحول در ساختار فرهنگی کشور" که در همدان برگزار شد، اظهار داشت: اگر توجه به امور فرهنگی نباشد مصوبه های ضد فرهنگ و اندیشه با کارکردها و آثار ضدفرهنگی پدید می آید که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تحولات فرهنگی نیاز به فرد آگاه و ساختار شکن دارد، گفت: مقام معظم رهبری پیگیری حل مسائل فرهنگی را اصلی ترین اولویت کشور عنوان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی باید از مردم شروع شود، ادامه داد: مسائل فرهنگی باید گفتمان سازی و دغدغه های فرهنگی تبدیل به مطالبه عمومی مردم شود.

وی بابیان اینکه طرح تحول فرهنگی در زمره اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم این نهاد برای اجرای طرح تحول فرهنگی، پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی است که پرهیز از موازی کاری، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و همچنین غنابخشی به برنامه های فرهنگی از جمله اهداف مهم و کلیدی سازمان تبلیغات است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: طرح تحول فرهنگی با همراهی وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور اجرا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی خواستار تعامل بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با روحانیان و شبکه تبلیغی در راستای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها در سطح استان شد و گفت: بسیاری از مسائل با هم اندیشی و ورود حکیمانه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی قابل برطرف شدن است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه کشور هم اکنون مواجه با سیل فرهنگی داخلی و خارجی است، تاکید کرد: در این سیل نمی‌توان منتظر بودجه و امکانات دولتی بود بلکه همه باید پای کار باشند و از ظرفیت‌های موجود و امکانات مردمی نیز برای پییشگیری و غلبه بر آن استفاد کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان همدان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تحول در نظام ساختار فرهنگی نیاز به حمایت مالی دارد، گفت: گسترش مراکز مشاوره و نیز شبکه مبلغین خانگی در تحولات فرهنگی نقش بسزایی دارد.

«مریم جان جان» افزود: برای رسیدن به تحولات فرهنگی در کشور باید افکار جهادی و کار فرهنگی را در دستگاه های دولتی تقویت کنیم.

سه هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که ۲ هزار و ۲۰۰ هیات از این تعداد در سامانه بیرق اداره تبلیغات اسلامی استان همدان ثبت شده اند.

استان همدان یک هزار و ۵۰۰ مسجد دارد.

نظر شما