شناسهٔ خبر: 50432890 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل؛

احداث ۵۴۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل

معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۵۴۰ واحد مسکن احداثی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل در طرح جهش تولید مسکن ادغام شده و در این قالب تحویل داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، شهرام باباخانی اظهار کرد: هر چند در طرح جهش تولید مسکن سهمیه استان اردبیل در چهار سال ۸۰ هزار واحد پیش‌بینی شده، اما ما مصمم به تکمیل ۵۴۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی هستیم که در قالب این طرح ادغام شده و متقاضیان می‌توانند از تسهیلات مناسب طرح جهش تولید مسکن استفاده کنند.
وی از افزایش پرداخت تسهیلات در قالب این طرح بین ۲۵۰ میلیون تومان تا ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه متقاضیان در تأمین مبالغ آورده با مشکلاتی روبه‌رو بودند، قرار شد در قالب طرح جهش تولید مسکن به جای آورده تسهیلات بیشتری از سوی بانک‌ها پرداخت شود تا امکان جبران مبالغ اولیه به نوعی فراهم آید.
معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه‌های نیمه‌کاره در این بخش به سرعت در حال تکمیل شدن است و هیچ‌گونه رکود و تأخیر و تعللی را در تکمیل و تحویل این واحد‌ها شاهد نیستیم.
باباخانی افزود: طرح اقدام ملی مسکن که با احداث ۵۴۰ واحد شروع شده در قالب شهرک اندیشه یک و ۲ اردبیل با پیشرفت ۵۰ درصد در حال اجراست و هیچ تأخیر و تعللی در این زمینه وجود ندارد.

وی نگرانی برخی از متقاضیان مسکن را در قالب طرح اقدام ملی یادآور شد و خاطر نشان کرد: متقاضیان نباید نگرانی از بابت تأمین آورده و پرداخت تسهیلات داشته باشند چرا که قرار شد از طریق بانک‌های عامل مبالغ بیشتری در این زمینه پرداخت شده و با تأمین زمین رایگان و سایر زیرساخت‌ها به سرعت عملیات اجرایی را در این حوزه شاهد باشیم.
باباخانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر به استان اردبیل قرار شد سالانه ۲۰ هزار واحد احداث شود که در سال اول با تاکید وزیر مقرر شده ۴۰ هزار واحد مسکن شروع شود تا در مدت ۲ سال زمینه تکمیل و بهره‌برداری این واحد‌ها فراهم آید.
معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در شهرک اندیشه فاز سه و چهار عملیات اجرایی در روز‌های اخیر با تلاش پیمانکاران شروع شده و ما با واگذاری زمین در حال حاضر زیرساخت‌های اولیه را تأمین کرده و به سرعت شاهد تکمیل و راه‌اندازی این واحد‌ها خواهیم بود.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما