شناسهٔ خبر: 50432873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی:

علمای شیعه و سنی برای تقویت وحدت تلاش کنند

حوزه/ حجت الاسلام منافی گفت: برای وحدت بین شیعه و سنی علما و دانشمندان دو مذهب باید قلم فرسایی کنند و وحدت را بیش از پیش تقویت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسین منافی امروز در نشست مشترک اساتید و فرهیختگان اهل سنت و شیعه که با موضوع راهکارهای علمی و عملی تقریب و تعامل فریقین، در مدرسه شهید شهرکندی شهرستان مهاباد برگزار شد، با بیان اینکه در دیدگاه مقام معظم رهبری شرط تحقق تمدن اسلامی، وحدت مسلمین است، اظهار داشت: در مسئله وحدت همه اساتید باید راهکارهای تقویت همدلی را بیان کنند.

وی ادامه داد: علمای بزرگ شیعه و اهل سنت معتقد هستند که شیعه و اهل سنت در ۹۹ درصد اشتراکات دارند و باید علمای هر دو مذهب در این مورد قلم فرسایی و راهکار جدی ارائه دهند.

وی اضافه کرد: اهل سنت در آذربایجان‌غریی ماه ربیع الاول را به یاد رسول مکرم اسلام جشن می گیرند و بهتر است شیعیان در مجالس این چنینی که به نام پیامبر و اهل بیت است  و همچنین اهل سنت در مجالس اهل بیت در ماه محرم حضور پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی افزود: برای پیشبرد وحدت لازم است مجالسی برای ابراز ارادت در بین اهل سنت برای ائمه معصومین و اهل بیت شکل بگیرد، هر چند ایام محرم در خطبه های نماز جمعه اهل سنت فضائل امام حسین علیه السلام بیان می شود اما این کافی نیست.

وی در پایان تصریح کرد: علمای شیعه و اهل سنت باید در جهت تقویت وحدت قلم فرسایی کنند و اتحاد مسلمین را بیش از گذشته راهبردی تر کنند.

علمای شیعه و سنی برای تقویت وحدت تلاش کنند

 پایان سلطه استکبار در کشورهای اسلامی باید تولید علم

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام وحید علی پور با بیان اینکه وحدت با نفی هر گونه سلطه از کشورهای اسلامی ممکن است، گفت: برخی کشورهای اسلامی دچار اشغالگری فکری، سیاسی و فرهنگی شده اند و اوج آن اشغالگری اراضی فلسطین است و برای مقابله با آن باید در عرصه علم و فرهنگ، اقتصاد و ثروت و سیاست هم فکری کنیم که آیا تولید کننده، مصرف گرا و یا توزیع کننده هستیم و وضعیت خود را بسنجیم.

وی ادامه داد: در بحث علم ما بیشتر مصرف کننده هستیم تا تولید کننده؛ بیشتر کتب دانشگاهی ما ترجمه شده است یا کتاب هایی که با مبانی غربی نوشته شده را می خواهیم اسلامی سازی کنیم و تا زمانی که مصرف کننده باشیم نفی سلطه اتفاق نخواهد افتاد.

مدیر موسسه کلام ارومیه اضافه کرد: باید در مورد این معضل مصرف کنندگی در حوزه فرهنگ علمای شیعه و سنی نشست های مشترک برگزار کنند و راهکاری برای تولید علم ارائه دهند.

انتهای پیام

نظر شما