شناسهٔ خبر: 50432850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون رییس جمهور:

تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگسازی در جامعه است

ری- رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به اینکه ۶۴ درصد از زباله ها رطوبت دارند، گفت: تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگسازی در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه بعد از ظهر پنج شنبه در حاشیه بازید از محل دفن زباله آرادکوه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در تمامی دنیا زباله را همانند طلا می‌سنجند اظهار داشت: امروز مدیرانی موفق هستند که به طور پایدار به معضلات محیط زیست رسیدگی کنند و در این خصوص اگر تجمیع و تفکیک زباله‌ها از مبدا انجام شود، خروجی مواد ثانوی درآمدزا خواهد بود.

سلاجقه با بیان اینکه با رفع آلودگی محیط زیست پایتخت، تهران می‌تواند به عنوان زیباترین شهر دنیا مطرح شود افزود: رفع این موضوع برای این کلان شهر و شهرری ضروری است و استانداری در این خصوص رویکرد مثبتی دارد و با توجه به اینکه تهران الگو و پیشانی کشور است جهت حل این مشکل شهرداری نیز اقداماتی دارد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین برای حل مشکل آرادکوه گفت: اگر فناوری به سمت محیط زیست بیاید به محل گردشگری نیز تبدیل می‌شود چرا که سرمایه گذاران برای حضور در این بخش رغبت دارند و اگر شفاف سازی صورت گیرد، شاهد اجرای طرح‌های مناسب در این حوزه خواهیم بود.

رئیس حفاظت از محیط زیست کشور در خصوص خطرناک بودن زباله‌های آرادکوه نیز بیان داشت: زباله خطرناک در این منطقه وجود ندارد و درصدد هستیم تا با ایجاد فضای جدید زباله بیمارستانی را تجمیع کنیم.

سلاجقه عنوان داشت: هر خانواده تهرانی روزانه حدود ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند که ۶۴ درصد آن رطوبت دارد، که ضروری است که در این خصوص فرهنگ‌سازی اساسی صورت بگیرد و زباله‌ها ها از مبدا مورد تفکیک قرار داشته باشند.

نظر شما