شناسهٔ خبر: 50432801 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آتش کشیدن مساجد و تخریب منازل، موج جدید خشونت علیه مسلمانان هند

جمعیت علمای مسلمان هند از آتش کشیدن و تخریب خانه های مسلمانان در هند توسط هندوها خبر داده و از دولت خواستار کمک شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، رسانه های هندی به نقل از جمعیت علمای مسلمان ایالت تریپورا در شمال شرقی هند اعلام کردند: برخی مساجد و خانه های اقلیت های مسلمان از سوی هندوها مورد حمله قرار گرفته اند. جمعیت علمای مسلمان ایالت تریپورا از دولت خواستند علیه آنان اقدامی بکنند.

 

روزنامه «هندوستان تایمز» نوشت: یک هیئت از جمعیت علمای مسلمان هند به دفتر نخست وزیری و مدیر کل پلیس اعتراض کردند و دولت خواستند جلوی حملات آنان را بگیرند و تدابیر قانونی را علیه افرادی که دست به این اینگونه حملات می زنند، اجرا کنند.

 

جمعیت علمای مسلمان هند گفتند: برخی مساجد و مناطق مسکونی که بیشتر آنان در بخش های غربی و شمالی  هستند، هدف حمله هندوها قرار گرفته است.

 

این جمعیت هر گونه خشونت علیه اقلیت های دینی در کشور را محکوم کرد و گفت: تظاهرکنندگان هندو پاساژها و منازل مسلمانان را به آتش کشیده اند.

 

وی افزود: پلیس تدابیر قانونی را علیه آنها اتخاذ نکرده است و همین امر باعث ایجاد تنش می شود و ما خواستار حمایت از مسلمانان هستیم.

 

از سوی دیگر، دکتر ظفر الاسلام خان، رئیس سابق کمیساریای هند گفت: ایالت تریپورا از روز پنجشنبه گذشته تعدادی حملات به منازل و مساجد داشته و آنجا را به آتش کشیده و تخریب کرده اند.

 

وی افزود: هندوها مدعی شده اند که اقدامات خشونت آمیز در اعتراض به حمله به هندوها در بنگلادش انجام گرفته است.

 

گفتنی است، سخنگوی حزب ملی هندوهای حاکم در این کشور مدعی شده است که کارمندان حزب مراقب حوادث هستند و امنیت را در برقرار می کنند.

پایان پیام/43

نظر شما