شناسهٔ خبر: 50432799 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

پیکسار برای تولید اسپین‌آف «داستان اسباب‌بازی» ۵ سال وقت گذاشت!

صاحب‌خبر -

کارگردان، آنگس مک لین اعلام کرده است که استودیوی پیکسار بیش از ۵ سال است که روی انیمیشن «لایت‌یر» کار می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، دیزنی و پیکسار در مشارکت با یکدیگر انیمیشنی جدید از «داستان اسباب‌بازی» به نام «لایت‌یر» با محوریت شاخصیت آن، باز لایت‌یر تولید کرده‌اند که اعلام شده است بیش از ۵ سال برای آن زحمت کشیده شده است.
فیلم انیمیشنی «لایت‌یر» داستان یک کیهان را روایت می‌کند که داستان واقعی فضانورد محبوب، باز لایت‌یر در آن ماجراجویی می‌کند. در تریلر جدیدی که از این فیلم انیمیشنی منتشر شده است، مشخص شد که کریس ایوانز، بازیگر سابق نقش «کاپیتان آمریکا» در سینمای مارول روی این شخصیت صحبت می‌کند. این فیلم قرار است داستان الهام گرفتن خط تولید باز لایت‌یر را به نمایش بگذارد و نشان دهد که چگونه توجه اندی جوان برای خریدن این اسباب‌بازی جلب شده است.
ساخت انیمیشن «لایت‌یر» برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ توسط دیزنی اعلام شد. در کنار اعلام خبر پیوستن کریس ایوانز به بازیگران این فیلم، این استودیو ۱ ژوئن ۲۰۲۲ را نیز به عنوان تاریخ اکران تعیین کرد.
این فیلم قرار است تنها سه سال پس از انتشار «داستان اسباب‌بازی ۴» منتشر شود، اما با توجه به سابقه پیکسار در تولید فیلم‌هایی با توسعه طولانی‌مدت مانند وال-ای که از سال ۱۹۹۵ در حال توسعه بود و در نهایت در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، به نظر می‌رسد «لایت‌یر» هم چنین توسعه طولانی‌مدتی را برای ساخت داشته باشد.
آنگس مک لین، کارگردان این فیلم انیمیشی در مصاحبه‌ای با فاندانگو گفته است که توسعه این فیلم را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده است. مک لین داستان را بلافاصله پس از انتشار «در جستجوی دوری» (که او با همکاری اندرو استانتون کارگردانی کرد) به استودیو ارائه کرد و از آن زمان، روی این پروژه کار می‌کنند. مخفی نگه‌داشتن فیلم دشوار بود، زیرا آن‌ها در طول شیوع ویروس کرونا از خانه شروع به کار کردند و بچه‌های مک لین متوجه شدند که او روی چه چیزی کار می‌کرد.
ارائه «لایت‌یر» به پیکسار در سال ۲۰۱۶ به این معنی است که این استودیوی فیلمسازی همزمان روی دو پروژه کار می‌کرد. «داستان اسباب‌بازی ۴» برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۴، دو سال قبل از ارائه پروژه «لایت‌یر»، در یک فراخوان دیزنی به عموم معرفی شد. جاش کولی، کارگردان «داستان اسباب‌بازی ۴» اظهار داشت که توسعه فیلم چهارم در واقع قبل از اکران «داستان اسباب‌بازی ۳» شروع شده بود.
«داستان اسباب‌بازی ۴» در پشت صحنه با یک سری مشکلات روبه‌رو شد از جمله این که جدا شدن رشیده جونز و ویل مک‌کورمک، فیلمنامه‌نویسان اصلی به دلیل اختلاف نظر با پیکسار و همچنین کناره‌گیری جا لستر در پی آزار و اذیت‌های جنسی در زمان حضورش در پیکسار باعث شد که تاریخ انتشار «داستان اسباب‌بازی ۴» با «شگفت‌انگیزان ۲» تعویض شود.

نظر شما