شناسهٔ خبر: 50432710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۶۹۴۳ نفر رسید!

اکنون هزار و ۵۶۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که ۱۸۵ نفر آن‌ها به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۵۳۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۲۴ هزار و ۴۰۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۱۵ هزار و ۷۷۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۹ هزار و ۸۸۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۷۴ هزار و ۲۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او با اعلام بستری ۲۰۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم را هم اکنون در بیمارستان‌های استان نیز، هزار و ۵۶۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۸۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۹۴۳ نفر اعلام کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۶۰ هزار و ۷۵۱ نفر از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با بیان اینکه مدافعان سلامت به صورت شبانه روزی در حال ارایه خدمات به مراجعان هستند، از مردم خواست برای حمایت از آنان و تامین سلامت جامعه، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

نظر شما