شناسهٔ خبر: 50432534 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیدار وزیرخارجه رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور کنگو

مریم مینایی

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم با کنگو توافقی را با هدف تقویت همکاری دوجانبه امضا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: با فلیکس تشیسکدی، رئیس جمهور کنگو که به "اسرائیل" سفر کرده است، دیدار کردم.

لاپید در ادامه افزود: از وی به خاطر حمایت کشورش از "اسرائیل" در محافل بین‌المللی مختلف از جمله حمایت از بازگشت ما به عنوان ناظر در اتحادیه آفریقا تشکر و قدردانی شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرد، در پایان این نشست، اعلامیه مشترک  بین "اسرائیل" و کنگو امضا شد.

کنگو در دوره کنونی ریاست اتحادیه آفریقا را برعهده دارد.

در همین راستا، موسی فقی محمد، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای از موافقت با حضور رژیم صهیونیستی در این اتحادیه به عنوان عضو ناظر خبر داده بود که با مخالفت برخی کشورهای عربی مواجه شد.

فقی محمد در این بیانیه اعلام کرد: این تصمیم به این دلیل گرفته شد که بیشتر کشورهای عضو اتحادیه، "اسرائیل" را به رسمیت شناخته و روابط دیپلماتیکی را با آن آغاز کردند.

رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا درباره مخالفت برخی کشورهای عضو اتحادیه با این تصمیم اظهار کرد: قصد دارم این موضوع را در دستورکار نشست آتی شورای اجرایی کمیساریا قرار دهم.

کمیساریای اتحادیه آفریقا ۲۲ ژوئیه گذشته از موافقت خود با درخواست رژیم صهیونیستی برای پیوستن به اتحادیه به عنوان عضو ناظر پس از گذشت حدود دو دهه از تلاش‌های رژیم صهیونیستی در این زمینه خبر داد.

انتهای پیام

نظر شما