شناسهٔ خبر: 50432448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حمایت وزارت صمت از صنعت ورزش و تولیدات ورزشی/ ضرورت تدوین برنامه چهارساله با رویکرد حمایت از کل زنجیره

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به اهمیت و ظرفیت صنایع ورزشی در کشور، خواستار تدوین برنامه عملیاتی ۴ ساله با مشارکت واحد‌های فعال در این حوزه شد و از حمایت و پشتیبانی وزارت صمت از این صنعت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سیدمهدی نیازی در در نشست هم اندیشی تولیدکنندگان صنایع ورزشی با تصمیم سازان اقتصادی با اشاره به اهمیت صنعت ورزش گفت: این صنعت کلیدی و مهم است که مدتی مغفول مانده بود اما با توجه به رویکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید، تمرکز بیشتری در حوزه صنعت ورزش و صنایع خلاق به وجود خواهد آمد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با یادآوری آغاز روند اصلاح ساختاری این وزارتخانه تصریح کرد: سعی می‌شود موضوع صنعت ورزش متولی مشخص‌تری داشته باشد و دفتری در وزارتخانه، بخش صنعت ورزش را سیاست گذاری کند تا موضوعات و مسائل آن به طور جدی و با قوت بیشتری پیگیری شود.

نیازی با تاکید بر اهمیت ساماندهی و سازماندهی این صنعت اظهار داشت: نگاه وزارت صمت در این زمینه بر موضوع تولید و صادرات با رویکرد زنجیره‌ای است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال با کمک فعالین این حوزه و انجمن، پروژه های عملیاتی و مشخص در این صنعت را تهیه کنیم.

وی ظرفیت و توان انجمن صنعت ورزش، کالا و خدمات وابسته به حوزه ورزش را در برداشتن گام های بلند برای رشد تولید، صادرات و ساماندهی و رفع موانع در این حوزه خوب و تاثیر گذار توصیف کرد و از آمادگی وزارت صمت برای تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت در راستای تقویت تولید، صادرات و ساماندهی و رفع موانع تولید در این رشته فعالیت خبر داد.

نیازی ادامه داد: امیدواریم با رویکرد زنجیره تامین و زنجیره ارزش و هدف‌گذاری مشخص، شاهد اتفاقات خوب در این صنعت باشیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به رویکرد حمایتی وزارتخانه در دو بخش تولید و صادرات گفت: اگر بتوانیم برای تحقق اهداف و برنامه های مشخص این صنعت هم افزایی بین فعالین صنعت ورزش ایجاد کنیم، در گام بعدی از تمام توان و ظرفیت خود برای ایجاد هماهنگی بین سایر دستگاه ها و وزارتخانه‌های مرتبط برای عملیاتی شدن این برنامه‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین از اعلام آمادگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای برطرف کردن مشکلات بنگاه‌های فعال در این زمینه خبر داد و بر موضوعاتی چون برندینگ، طراحی، آموزش و مهارت و همچنین تامین مواد اولیه به عنوان موضوعات مهم این رشته فعالیت تاکید کرد و گفت: وزارت صمت این آمادگی را دارد تا با هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط، امکان استفاده از ظرفیت واحدها و مراکز آموزشی برای ارتقاء آموزش و مهارت‌های لازم برای شاغلین این فعالیت را فراهم آورد.

وی در پایان با یادآوری تجارب موفق وزارت صمت در تهیه برنامه عملیاتی رشته فعالیت‌ها و صنایع مختلف مبتنی بر رویکرد زنجیره ای، مانند پوشاک، طلا، جواهر، لوازم خانگی و مواد غذایی افزود: با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوبی که در این صنعت وجود دارد امیدواریم بتوانیم با کمک فعالین این حوزه اتفاقات خوبی را در این صنعت رقم بزنیم.

در این مراسم از جوایز سال صنعت ورزش که بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود نیز رونمایی شد.

1635402624808e5u8cul8j2p7gsrrbdsvl3tho0

بیشتر بخوانید:

نظر شما