شناسهٔ خبر: 50432338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۹ ماینر غیرمجاز در سیستان و بلوچستان کشف شد

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹ ماینر غیرمجاز استخراج رمز ارز دیجیتال در شهرستان‌های زاهدان و زابل کشف شد.

صاحب‌خبر -

خلیل عوض‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: 19 دستگاه ماینر غیرمجاز استخراج رمز ارز دیجیتال در شهرستان‌های زاهدان و زابل کشف شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف شده شامل 6 دستگاه ماینر در منزلی در زاهدان و 13 دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال غیرمجاز از یک کارگاه در شهرک صنعتی شهر «بنجار» شهرستان زابل بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این دستگاه‌ها بیش از 950 میلیون ریال برآورد شده، بیان کرد: جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به تأمین برق پایدار است چرا که سودجویان با تعرفه برق یارانه‌ای به استخراج ارز دیجیتال اقدام می‌کنند.

عوض‌زاده با اشاره به اینکه افرادی که نسبت به معرفی مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز اقدام ‌کنند از سوی شرکت توانیر پاداش دریافت خواهند کرد، افزود: مردم استان می‌توانند اطلاعات خود درباره استخراج غیرمجاز رمز ارز را در سامانه مجازی «سمات» یا سامانه تلفنی 121 ثبت کنند.

انتهای پیام/392/ش

نظر شما