شناسهٔ خبر: 50432322 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات ۲ میلیارد دلاری از منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، افزون بر بیش از دومیلیارد و 300 میلیون دلار کالاهای غیرنفتی و گاز از منطقه آزاد ماکو صادر شده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات گمرک بازرگان که با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، نماینده مردم منطقه در مجلس، دادستان مرکز استان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، افزود: گمرک بازرگان با برخورداری از موقعیت راهبردی قرارگیری در دروازه ارتباطی کشورمان با اروپا و ترکیه مهمترین گمرک زمینی کشور محسوب می‌شود و از این منظر ساماندهی و بهبود سخت افزاری و نرم افزاری آن تکلیف همه دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

وی ادامه داد: ۶ ماهه اول سال جاری قریب ۱/۲ میلیارد دلار صادرات کالا‌های غیرنفتی و ۱/۱ میلیارد دلار صادرات گاز و ۶۲۰ میلیون دلار واردات کشور و نیز ۲/۱۳ میلیارد دلار ترانزیت خارجی از این گمرک واقع در منطقه آزاد ماکو عبور کرده است،

عبدالرحیمی ظرفیت بالای گمرک بازرگان در زمینه تسهیل تجارت بین المللی کشور و تجارت بین کشور‌های منطقه را نیز مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه ضمن ارائه گزارشی برنامه‌های در دست اجرای سازمان منطقه برای ساماندهی پس کرانه مرز بازرگان به افتتاح مجموعه تیرپارک و نوبت دهی هوشمند با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این امکانات موجب جمع شدن صف‌های چندکیلومتری آزار دهنده در جاده‌های منتهی به گمرک بازرگان شده است.

وی درپایان ضمن تقدیر از دغدغه‌ها و تلاش‌های دستگاه قضایی برای ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم تاکید کرد: هنوز با نقطه مطلوب در مرز بازرگان و سطح منطقه فاصله زیادی داریم و برای رسیدن به آن حتما باید بر تلاش‌های خود بیافزاییم.

انتهای پیام/گ

نظر شما