شناسهٔ خبر: 50432064 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

معرفی داوران جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان 

سعید اسدی، فرهاد قائمیان، محسن اردشیر، سیمین امیریان، سیروس همتی و علیرضا استادی، داوری چند بخش‌ِ پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را بر عهده گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داوران بخش‌های آزاد و آیینی و سنتی و همچنین بخش‌های ویژه، دگرگونه‌های اجرایی، جشنواره جشنواره‌ها و کودک و نوجوان، پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، معرفی شدند. 

سعید اسدی، فرهاد قائمیان و محسن اردشیر ،داوری دو بخش آزاد و آیینی و سنتی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را برعهده دارند.

معرفی داوران جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان  از راست: سعید اسدی، فرهاد قائمیان و محسن اردشیر 

سعید اسدی متولد سال ۱۳۵۲ درکرمانشاه است. او دارای مدرک دکترا در رشته تئاتر و سینما از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه، نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر تئاتر است و هم‌اکنون مدیر دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات اداره‌کل هنرهای نمایشی‌ است. 

فرهاد قائمیان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد سال ۱۳۴۴ در اردبیل است. قائمیان از سال ۱۳۷۰ با بازی در فیلم‌های کوتاه فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد و با فیلم «دمرل» به کارگردانی یدالله صمدی به سینمای حرفه‌ای راه یافت و پس از آن از سال ۱۳۷۹ به فعالیت در تلویزیون پرداخت و در حرفه‌های مختلفی همچون بازیگری، تهیه‌کنندگی، مدیریت تولید و طراح صحنه و لباس ایفای نقش کرد. 

محسن اردشیر متولد ۱۳۶۰ در آمل است. او نویسنده، کارگردان، بازیگر و طراح صحنه است. اردشیر در سینما شاگرد اصغر فرهادی و در تئاتر شاگرد دکتر قطب‌الدین صادقی و اسماعیل پرقوه بود. همسر او غنچه شکوهیان از کارگردانان تئاتر است و این دو با هم گروه تئاتر «سونر» را راه انداختند. 

همچنین بخش‌های ویژه، دگرگونه‌های اجرایی، جشنواره جشنواره‌ها و کودک و نوجوان پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان توسط سیمین امیریان، سیروس همتی و علیرضا استادی داوری می‌شود.

معرفی داوران جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان  از راست: سیمین امیریان، سیروس همتی و علیرضا استادی

سیمین امیریان، نویسنده، کارگردان، مترجم، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است. او مدرک دکترای خود را در رشته نمایش دراما از دانشگاه یوام (UM) مالزی کسب کرده و دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی را در رشته ادبیات نمایشی در دانشکده سینما و تئاتر، دانشگاه هنر و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان رسانده است. 

سیروس همتی متولد ۱۳۵۱ تهران، بازیگر تئاتر و سینما، کارگردان، نمایش‌نامه‌نویس و طراح صحنه است. تحصیلات او کارشناسی ریاضی از دانشگاه تربیت معلم و تخصص او طراحی صحنه، نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است.

علیرضا استادی متولد ۱۳۵۲ در شهرری است. او دانش‌آموخته نمایش از دانشکده هنر و معماری است. استادی، بازیگر تئاتر و سینما است. 

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از ۵ تا ۱۰ آبان به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان در حال برگزاری است.

۵۷۲۵۹

نظر شما