شناسهٔ خبر: 50432040 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ارتباط بین کووید -۱۹ و بیماری روانی در میان نوجوانان

متخصصان معتقدند که بیماری کووید -۱۹ خفیف باعث بروز بیماری روانی در میان نوجوانان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که علائم بیماری کووید -۱۹ خفیف باعث می‌شود سلامت ذهنی نوجوانان در معرض خطر قرار بگیرد. هنوز دلیل بروز این اتفاق مشخص نشده است، اما شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که آنتی بادی‌های تولید شده پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ به مغز بیماران حمله می‌کند و باعث می‌شود علائم بیماری‌ها و اختلالات روانی ظاهر شود.

به گفته محققان، برخی نوجوانان مبتلا به بیماری کووید -۱۹ بعضی از علائم بیماری‌های روانی مانند نوسانات خلقی شدید، اختلال پارانوئید هذیانی و افکار خودکشی را تجربه می‌کنند. زمان بروز علائم بیماری‌های روانی و عفونت کووید -۱۹ حاکی از این است که یک ارتباط مستقیم بین این دو مورد وجود دارد و بیماری کووید -۱۹ باعث می‌شود افراد علائم اختلالات روانی را تجربه کنند.

متخصصان اعلام کرده‌اند که افراد مبتلا به کرونا ممکن است درگیر علائم روان پریشی شوند، درصد کمی از افراد پس از آلوده شدن به ویروس کرونا علائم شدید بیماری‌های روانی و اختلالات ذهنی را تجربه می‌کنند. البته بیشتر آن‌ها پیش از این به بیماری‌های روانی و علائم مربوط به آن مبتلا نشده‌اند.

نتایج این مطالعه در مجله پزشکی JAMA Neurology منتشر شده است.

نظر شما