شناسهٔ خبر: 50431925 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح پروژه های آموزشی منطقه 18 شهر تهران:

خیّران مدرسه ساز، فرهنگ سازان این کشورند که فرهنگ انفاق، ایثار و فداکاری را در جامعه نهادینه کرده اند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: خیّران مدرسه ساز، فرهنگ سازان این کشورند که فرهنگ انفاق، ایثار و فداکاری را در جامعه نهادینه کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در مراسم افتتاح پروژه های آموزشی منطقه 18 شهر تهران که در منطقه ۱۸ برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به حضور و کمک خیرین نیاز دارد.

وی با تأکید بر این که آنچه جاودانه و ماندنی است باقیات و صالحات است که بهترین نقطه امیدبخشی انسان در فردای قیامت خواهد بود، افزود: هر انسانی که در مدارس خیرساز تربیت شود، ثوابش متعلق به آن خیّر است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که سرانه پایبن فضای آموزشی در تهران ناراحت کننده است، گفت: باید تلاش کرده و از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم تا بتوانیم این سرانه‌ها را افزایش دهیم.

کاظمی با اشاره به این که در شهر تهران سرانه آموزشی تنها در حدود 3.6 است و شاید از این حیث استان سی و یکم باشد که مطلوب پایتخت نیست، گفت: مشکلات در تهران با سایر استان ها متفاوت است. یکی از مشکلات مربوط به زمین و دیگری انبوه‌سازی ها است که فضای آموزشی جدید برای آن ها درنظر گرفته نمی شود. این امر باعث می شود تراکم کلاس های درس بالا برود. وقتی تراکم را بالا می بریم کیفیت افت می کند و تعلیم و تربیت دلخواه ما اتفاق نمی افتد.

وی گفت: در حال حاضر در حدود 700 تا 800 مدرسه تخریبی و  30 درصد مدارسی که نیاز به بازسازی دارند، در تهران داریم که این از میانگین کشوری بالاتر بوده و نگران کننده است.

وی با اشاره به این که ایمن نبودن مدارس، مسئولیت های قانونی را متوجه آموزش و پرورش می‌کند، ادامه داد: در همین راستا به زودی یک جلسه ویژه تشکیل می دهیم تا تحلیل دقیقی از وضعیت تهران انجام شود. سپس برنامه ریزی گسترده ای با مشارکت شورای شهر و شهرداری برای حل مسائل خواهیم داشت. باید یک هم افزایی و هماهنگی صورت گرفته و ستادی تشکیل شود. از تمام ظرفیت های قانونی استفاده میکنیم. مشارکت خیرین را افزایش دهیم.

نظر شما