شناسهٔ خبر: 50431773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

آیا باید منتظر صف آرایی جدیدی در ساختار سیاسی کشور باشیم؟

آملی‌ لاریجانی پس از 3 ماه از شروع دولت جدید، زبان به «گلایه» گشود/ لاریجانی: وضعیت تورم در کشور واقعا نگران‌کننده است!

این سوال هم در افکار عمومی مطرح می شود که آقای آملی لاریجانی در این هشت سال اخیر گرانی و تورم افسارگسیخته را ندیده‎‌اند که الان نگران معیشت مردم شده‌اند!

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، ایرنا در خبری نوشت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گرانی‌های اخیر بسیاری از مواد غذایی عموم مردم را از سر سفره‌ها جمع کرده است.

آملی‌ لاریجانی پس از 3 ماه از شروع دولت جدید، زبان به «گلایه» گشود/ لاریجانی: وضعیت تورم در کشور واقعا نگران‌کننده است!آملی‌ لاریجانی پس از 3 ماه از شروع دولت جدید، زبان به «گلایه» گشود/ لاریجانی: وضعیت تورم در کشور واقعا نگران‌کننده است!آملی‌ لاریجانی پس از 3 ماه از شروع دولت جدید، زبان به «گلایه» گشود/ لاریجانی: وضعیت تورم در کشور واقعا نگران‌کننده است! آملی‌ لاریجانی پس از 3 ماه از شروع دولت جدید، زبان به «گلایه» گشود/ لاریجانی: وضعیت تورم در کشور واقعا نگران‌کننده است!

آیت الله صادق آملی لاریجانی، در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گرانی های "اخیر" و وضعیت معیشت مردم گفت:

-جمع شدن گوشت و میوه از سفره عده‌ای، بسیار دردناک است.

-گرانی‌های سرسام آور، بسیاری از مواد غذایی عموم مردم را از سر سفره‌ها جمع کرده است.

-وضعیت تورم در کشور و فشاری که بر قشرهای ضعیف می‌آید واقعا نگران‌کننده است.

-باید برای آن فکر عاجلی کرد.

البته در خبر اشاره نشده است که منظور ایشان از جمله "اخیر" سه ماه اخیر است یا چند سال اخیر! و چرا فقط پس از 3 ماه از شروع دولت جدید زبان به انتقاد از دولت نوپا و گرانی ها باز کرده اند؟ و این سوال هم در افکار عمومی مطرح می شود که آقای آملی لاریجانی در این هشت سال اخیر گرانی و تورم افسارگسیخته را ندیده‎‌اند که الان نگران معیشت مردم شده‌اند! آیا این انتقادات ایشان را میتوان بی ارتباط با دلخوری ایشان از رد صلاحیت اخوی‌شان در انتخابات ریاست جمهوری دانست؟

آملی‌ لاریجانی پس از 3 ماه از شروع دولت جدید، زبان به «گلایه» گشود/ لاریجانی: وضعیت تورم در کشور واقعا نگران‌کننده است!

یادآور می شود آملی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل رد صلاحیت برادرشان علی لاریجانی از شورای نگهبان استعفا داده و حتی حاضر به امضای اعتبار نامه رئیسی نشد.

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نام نویسی کرد. با این حال بر خلاف انتظارات مشخص شد که او صلاحیتش توسط اعضای شورای نگهبان احراز نشده است.

آملی لاریجانی بسیار صریح نسبت به رای اعضای شورای نگهبان موضع گرفت. او در صفحه توئیتر خود در این خصوص نوشت: از اولین حضور این‌جانب در شورای‌نگهبان در سال 1380، قریب به بیست سال می‌گذرد. در تمام این مدت، از شورای نگهبان دفاع کرده‌ام، حتی در سال‌هایی که در قوه قضاییه بودم؛ اما هیچ گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیر قابل دفاع نیافته‌ام؛ چه در تأیید صلاحیت‌ها و چه در عدم احراز صلاحیت‌ها.

پس از این انتقادات بود که آملی لاریجانی دیگر در جلسات شورای نگهبان حاضر نشد و تصاویر منتشر شده از روز تایید اعتبارنامه سید ابراهیم رئیسی در شورای نگهبان نشان می‌داد از 12 عضو این شورا 11 تن اعتبارنامه را امضا و تایید کرده‌اند و یک عضو شورای نگهبان در این فرآیند غایب بوده است. عضو غایب تایید اعتبارنامه در شورای نگهبان صادق آملی لاریجانی است، از این رو این گمانه ایجاد شد که اعتبارنامه ابراهیم رئیسی توسط این عضو تایید نشده است.

پس از آن بود که سخنگوی شورای نگهبان این گمانه‌زنی‌ها را تایید کرد. او دلیل عدم امضای اعتبارنامه رئیس جمهور را غیبت آملی لاریجانی در جلسه شورا اعلام کره است.

البته با وجود عدم تایید اعتبارنامه و عدم حضور آملی لاریجانی در مراسم تحلیف، اما او در مراسم تنفیذ آیت الله رئیسی حضور داشت و حتی بعد از اعلام نتایج انتخابات پیروزی رئیسی را تبریک گفته بود.

نظر شما