شناسهٔ خبر: 50431651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آغاز کنفرانس بین‌المللی «وحدت اسلامی» در یمن

کنفرانس علمای یمن با عنوان «وحدت اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، امروز، 6 آبان‌ماه، با مشارکت شماری از علما و اندیشمندان برجسته جهان اسلام به دو شیوه حضوری و مجازی در شهر «صنعا»، پایتخت یمن آغاز به کار کرد. کنفرانس علمای یمن با عنوان «وحدت اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، امروز، 6 آبان‌ماه، با مشارکت شماری از علما و اندیشمندان برجسته جهان اسلام به دو شیوه حضوری و مجازی در شهر «صنعا»، پایتخت یمن آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «مصادر نت»، در آیین افتتاحیه این کنفرانس شماری از علمای برجسته جهان اسلام از طریق ویدئوکنفرانس سخنرانی کردند.
 
شیخ عکرمه صبری

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالأقصی و رئیس شورای عالی اسلامی قدس ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به این که وحدت اساس و مبنای قدرت مسلمانان است، گفت: آنچه با عنوان عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی در حال رخ دادن است، منجر به تفرقه و تضعیف بافت اجتماعی امت اسلام می‌شود.
 
وی بار دیگر مخالفت قاطع خود با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را اعلام کرد و گفت: عادی‌سازی به معنای تسلیم شدن و عقب‌نشینی از حقوق مشروع خود در فلسطین است.
 
شیخ نعیم قاسم

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز ضمن سخنانی در آیین افتتاحیه این کنفرانس گفت: وقتی می‌بینیم علمای اهل‌سنت و شیعه در هر نقطه از زمین به‌ویژه در یمن عزیزمان گردهم می‌آیند، در می‌یابیم که آنها در تلاش برای اصلاح هستند.

وی در ادامه با تأکید بر این که ملت یمن با رحمت و اخلاق از خود دفاع کردند، گفت: پایداری و استواری یمنی‌ها از سال 2014 تاکنون در برابر ائتلاف متجاوز، گواه اصالت و شجاعت ملت یمن است.

معاون دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: مردم یمن با وجود شرایط سخت آماده ایستادن در کنار مقاومت فلسطین برای آزادی سرزمین‌های فلسطین هستند و این نشان از درستی انتخاب آن‌ها است.
 
شیخ خالد الملا
 
شیخ خالد الملا، رئیس انجمن علمای اهل‌سنت عراق نیز از دیگر سخنرانان مجازی این کنفرانس بود که تأکید کرد: دشمنان اسلام برای کاشت بذر فتنه میان مسلمانان تلاش کردند و این جنگ‌هایی که بین امت اسلام شعله‌ور کرده‌اند، محصول نقشه‌ها و توطئه‌های آن‌ها است که باید با آن مقابله کنیم.
 
آیت‌الله شیخ محمد حسن اختری

آیت‌الله شیخ محمد حسن اختری، رئیس مؤسسه بین‌المللی عاشورا نیز ضمن سخنانی در این کنفرانس گفت: وحدت یکی از مسائل اساسی امت اسلامی است که خداوند تبارک و تعالی بر حفظ و تجسم این وحدت در بین مسلمانان تأکید و دستور داده است.

وی افزود: یکی از  مصائب بزرگی که امت اسلام امروز با آن مواجه هستند، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به‌عنوان دشمن اسلام و مسلمانان است و این همان رژیمی است که سرزمین‌های فلسطین و قبله مسلمانان را اشغال کرده است.

شیخ ماهر حمود

شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه بین‌المللی علمای مقاومت نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در سخنانی اظهار کرد: مردم یمن با جود تجاوزات و محاصره‌ای که در معرض آن قرار گرفته‌اند و به شدت نیازمند همبستگی هستند، اما برای فلسطین شعار می‌دهند.
 
شیخ عبدالرزاق قسوم

شیخ عبدالرزاق قسوم، رئیس انجمن علمای مسلمان الجزایر نیز ضمن سخنانی در آیین افتتاحیه این کنفرانس گفت: وحدت اسلامی که ما به آن دعوت می‌کنیم، ایجاب می‌کند که با دشمنان اسلام عادی‌سازی روابط نکنیم و در سنگر آن‌ها نباشیم و با آن‌ها متحد نشویم.
انتهای پیام

نظر شما