شناسهٔ خبر: 50431598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد؛

پرواز ۶۰ پهپاد در مزارع کشاورزی مازندران

ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به ورود پهبادها به حوزه مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: مجوز ۱۲۰ پهپاد در بخش کشاورزی صادر شد که ۶۰ پهپاد فعال شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهیدی فر ظهر پنجشنبه در نشست پدافند غیرعامل با بیان اینکه مازندران نگین کشاورزی کشور به شمار می‌رود و باید به تهدید زیستی توجه ویژه شود، گفت: اگر با آسیب مواجه شویم جبران آن سخت و جبران ناپذیر است.

وی با بیان اینکه مسیر بخش کشاورزی استان در حوزه مکانیزاسیون قابل تقدیر است، گفت: ۹۵ درصد برداشت برنج و گندم و نشای مکانیزه ۷۰ درصد شالیزارها نشان از توسعه مکانیزاسیون است.

وی با اظهار اینکه در حوزه مکانیزاسیون به سمت پهپادها رفتیم از صدور مجوز برای پرواز ۱۲۰ پهباد خبر داد و گفت: ۶۰ پهپاد تاکنون فعال شده‌اند و آفات و بیماری‌ها از طریق پهباد کنترل می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: ۱.۵ درصد مساحت کشور را دارا هستیم ولی میزان تولید استان ۷.۵ میلیون تن است و ۱۰ درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور مربوط به مازندران است.

وی با بیان اینکه رتبه اول کشاورزی را دارا هستیم، گفت: مازندران پایلوت تأمین مرغ و گوشت سفید پایتخت به شمار می‌رود و روزانه ۴۰۰ تن مرغ آماده طبخ به پایتخت ارسال می‌شود.

شهیدی فر صنعتی شدن کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری را امری الزامی برشمرد و گفت: تحولات خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله گلخانه‌ها در استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: پروژه ۵۰ هکتاری گلخانه لیموترش در استان کلید خورد و سقف توسعه آن ۱۰۰ هکتار خواهد بود.

نظر شما