شناسهٔ خبر: 50431400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس انجمن صنایع خوراک دام کشور:

شبکه توزیع نهاده‌های دامی ساماندهی شود | فعالیت کارخانه‌های خوراک با ۴۰ درصد ظرفیت

ساری- رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور کشور ساماندهی شبکه توزیع نهاده‌های دامی را الزامی دانست و خواستار بازنگری در سامانه بازارگاه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، مجید قدیری ظهر پنجشنبه در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه بیشتر کارخانه‌های دام و طیور سال قبل با ظرفیت زیر ۴۰ درصد کار کردند، افزود: شاهد بودیم خوراک دام و طیور با کیفیتی به دست تولیدکنندگان نرسیده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه بازارگاه برای توزیع نهاده‌های دامی بازنگری در آن را ضروری دانست و گفت: این سامانه نمی تواند انتظارات تولیدکنندگان و تجار را برآورده کند و تا زمانی که عیب، مشکلات آن رفع نشود و مدیریت آن دچار تغییرات اساسی نشود، شاهد بروز مشکلاتی در حوزه خوراک دام و طیور خواهیم بود.

وی با عنوان اینکه سیاست گذاری های نامناسب و رفتارهای سلیقه ای در توزیع نهاده های دامی از جمله مشکلات به شمار می رود، افزود: تصمیمات اشتباه سبب شده تا پیامدهای آن را در حوزه تولید و توزیع محصولات پروتئینی شاهد باشیم.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور کشور تاکید کرد: اعتقاد دارم اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و ما به تفاوت آن در قالب کارت خرید محصولات پروتئینی به مردم داده شود سبب می شود تا حضور دولت در قیمت گذاری محصولات کاهش یابد زیرا دولت باید نظارت و سیاستگذاری کند.

قدیری با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی نهاده های دامی حتی برای دوره پنج ساله گفت: باید به سمتی برویم که بتوانیم از ظرفیت کارخانجات خوراک دام استفاده کنیم زیرا این کارخانه در سال قبل با ظرفیت زیر ۴۰ درصد کار کردند.

وی داشتن شبکه توزیع نهاده های دامی و ساماندهی آن را الزامی دانست.

نظر شما