شناسهٔ خبر: 50431366 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

در مسیر بهترین‌های تاریخ پورتو

آمار باورنکردنی طارمی بعد از یک فصل(عکس)

نام مهدی طارمی در بین 25 بازیکن برتر تاریخ پورتو از حیث گل زده و پاس گل دیده می شود و به نظر می رسد مهاجم بوشهری بتواند در آینده آمار بهتری نیز ثبت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، درخشش های مهدی طارمی در لباس پورتو مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است. مهاجم بوشهری که تابستان گذشته از ریو آوه جدا شد و به پورتو پیوست، در این مدت درخشان ظاهر شده و طی 61 بازی برای این تیم، 32 گل به ثمر رسانده و 20 مرتبه نیز پاس گل داده و این روزها به مهاجم اصلی و ثابت تیم سرجیو کونسیسائو تبدیل شده است که تقریبا دروازه همه تیم ها را باز می کند.

 

البته این آمار طارمی طی 61 مسابقه در حالی رقم خورده که جمع دقایق حضور این بازیکن در زمین مسابقه به 4093 دقیقه معادل با بیش از 45 بازی کامل می رسد. به زبان ساده تر، طارمی در 45 بازی کامل و 90 دقیقه ای به علاوه 43 دقیقه دیگر، موفق شده است روی 52 گل تیمش تأثیرگذار باشد که این آمار منحصربفردی برای این بازیکن ایرانی در لباس پورتو محسوب می شود.

 

یک صفحه هواداری پورتو در توئیتی نوشت: «مهدی طارمی با 20 پاس گل سومین مهاجم تاریخ پورتو با آمار بیشترین پاس گل است. هالک اول و نفر دوم لیساندرو لوپز با 23 پاس گل است. عجیب ترین نکته در مورد همه اینها این است که بازیکن ایرانی در 61 بازی و مهاجم آرژانتینی در 143 دیدار این رکورد را دارند. طارمی همانطور که اغلب دوست دارم بگویم یک مهاجم کامل است.»

 


طارمی در حالی با 20 پاس گل در رتیه بیستم بهترین پاسورهای تاریخ پورتو قرار گرفته که این بازیکن نسبت به بسیاری از بازیکنان بالاتر از خود، بازی های کمتری برای این تیم انجام داده و از همه مهمتر، او پست متفاوتی نسبت به سایرین دارد.

 

 

این خبر باعث شد تا نگاهی بیندازیم به وب سایت ترانسفر مارکت و آمار و رکوردهای بهترین گلزنان و بهترین پاسورهای تاریخ پورتو را بررسی کنیم. در بخش بهترین گلزنان تاریخ پورتو، نام مهدی طارمی در رتبه بیستم دیده می شود. مهاجم ایرانی تاکنون 32 بار برای اژدهایان در تمامی رقابت ها دست به گلزنی زده و به نظر می رسد او می تواند تا پایان فصل به رتبه های بالاتری برسد.

 

فاصله طارمی تا نفر دهم این لیست یعنی یاسین براهیمی بازیکن فعلی الریان 22 گل دیگر است. این بازیکن الجزایری در 215 مسابقه موفق شد 54 گل برای پورتو به ثمر برساند و کمی سخت به نظر می رسد که طارمی بتواند تا پایان فصل 22 گل دیگر برای آبی و سفیدها به ثمر برساند و جزو TOP 10 گلزنان تاریخ پورتو قرار بگیرد هر چند که هیچ چیزی در فوتبال بعید نیست و رسیدن به این رکورد برای مهاجم بوشهری پورتو ممکن و شدنی به نظر می رسد.

 


طارمی با 32 گل زده، در رتبه بیستم بهترین گلزنان پورتو ایستاده است. او برای رسیدن به جمع 10 نفر برتر، نیاز به 22 گل دیگر دارد. کاری که برای مهاجم بوشهری شدنی است و تنها ممکن است شامل گذر زمان شود.

 

 

در این فهرست، جکسون مارتینز گلزن کلمبیایی پورتو با 92 گل در 136 مسابقه با فاصله زیاد در صدر قرار دارد. هالک برزیلی با 77 گل در 169 بازی دوم است و رادمل فالکائو نیز با آمار استثنایی 72 گل در 87 مسابقه، در جایگاه سوم ایستاده است. موسی مارگا، لیساندرو لوپز، بنی مک کارتی، ریکاردو کوارشما، دکو، هلدر پوستیگا و سرجیو اولیویرا از دیگر بازیکنان مطرحی هستند که بالاتر از طارمی جای گرفته اند.

 

اما این آمار زمانی جالب می شود که بازیکنان را براساس دقایق مورد نیاز برای گلزنی رتبه بندی کنیم. در میان بازیکنانی که بیشتر از 15 گل در طول تاریخ باشگاه پورتو به ثمر رسانده اند، مهدی طارمی با به ثمر رساندن هر گل طی 128 دقیقه، در جایگاه سوم قرار دارد. فالکائو با 95 دقیقه نیاز برای گلزنی و جکسون مارتینز با به ثمر رساندن هر گل در 127 دقیقه، تنها کسانی هستند که بالاتر از طارمی قرار دارند و به نظر می رسد مهاجم بوشهری بتواند جایگاه جکسون مارتینز را با توجه به فاصله اندک یک دقیقه ای، به زودی تصاحب کند. البته برخی بازیکنان قدیمی در این لیست حضور دارند که آمار بهتری ثبت کرده اند اما سالها پیش از فوتبال بازنشسته شده اند و از آنجایی که آمار دقیقی از مدت زمان حضور آنها در میدان در اختیار ترانسفرمارکت نیست، این بازیکنان نظیر ژاردل برزیلی از لیست کنار گذاشته شده اند.

 

 

در بخش بهترین پاسورهای پورتو در میان مهاجمین این تیم، طارمی سومین مهاجم برتر آبی و سفیدهاست که بیشترین پاس گل را داده است. او به زودی رتبه دوم را از لیساندرو لوپز خواهد گرفت.

 

 

در بخش پاس گل ها نیز طارمی در رتبه 24 قرار دارد. دکو با 90 پاس گل در 202 بازی با فاصله ای چشمگیر نسبت به خسوس کرونایی قرار دارد که در 278 بازی 69 مرتبه پاس گل داده است. هالک نیز با 61 پاس گل در 169 دیدار سوم است. اما چنانچه این بازیکنان را براساس پست هایی که بازی می کنند دسته بندی کنیم، طارمی پس از هالک برزیلی و لیساندرو لوپز آرژانتینی – ایتالیایی، در جایگاه سوم قرار دارد. این در شرایطی است که طارمی در 61 مسابقه 20 پاس گل داده اما هالک طی 169 دیدار با لباس پورتو موفق به ثبت 61 پاس گل شده و همانطور که در بالا نیز ذکر شده، لیساندور لوپز طی 143 پیکار برای اژدها به آمار 23 پاس گل رسیده که به نظر می رسد خیلی زود طارمی بتواند جایگاه دوم را از آن خود کند.


به هر شکل مهاجم بوشهری پورتو روزهای خوبی را در لباس این تیم سپری می کند. او خود را برای بازی شنبه شب و از همه مهمتر دیدار برگشت برابر میلان در روز چهارشنبه و از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا آماده می کند. بازیکن ایرانی در بازی رفت پاس تک گل تیمش را داد و مورد هجمه بسیاری از رسانه ها قرار گرفت چرا که آنها معتقد بودند طارمی پیش از گل، روی بن ناصر مرتکب خطا شده است. مهاجم ایرانی حالا امیدوار است با باز کردن دروازه روسونری در استادیوم جوزپه مه آتزا، جهش بزرگی در فهرست برترین های تاریخ پورتو داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما