شناسهٔ خبر: 50431270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعال فرهنگی اهل‌سنت:فواید وحدت مذاهب برای نسل جوان بیان شود

کرمان - ایرنا - فعال فرهنگی و مذهبی اهل‌سنت در شهرستان قلعه گنج کرمان با اشاره به ویژگی های خوب یازدهمین نشست گفتمان برادری این استان گفت: فواید وحدت مذاهب اسلامی باید برای نسل جوان تشریح شود.

صاحب‌خبر -

محمد درافشان روز پنجشنبه در حاشیه یازدهمین همایش گفتمان آیین برادری علمای شیعه و سنی استان کرمان در قلعه گنج به خبرنگار ایرنا افزود: جوانان باید به نمونه های عینی وحدت اسلامی در جامعه توجه داشته باشند و این نمونه ها در جامعه الگو شوند.

به گفته وی وحدت بین شیعه و سنی تنها به حرف خلاصه نمی شود، بلکه این وحدت را باید به صورت عملی هم دید.

درافشان با اشاره به برگزاری نشست آیین برداری بین علمای شیعه و سنی استان کرمان اظهار داشت: این نشست ها برای مخاطبان بسیار مفید است و از نقطه نظرات هر ۲ طرف استفاده می شود.

فعال فرهنگی و مذهبی اهل سنت شهرستان قلعه گنج بیان کرد: کارگاه هایی که در حاشیه همایش برگزار شد از نقاط قوت نشست های وحدت امسال بود که موضوعات مورد بحث نمونه های عینی وحدت بین شیعه و سنی را از صدر اسلام تا دوران معاصر نشان می داد.

وی تاکید کرد: باید ضرورت و فواید وحدت بین مذاهب اسلامی به نسل جوان بیان شود تا وحدت مورد نظر مقام معظم رهبری در جامعه ایرانی و اسلامی جریان داشته باشد.

یازدهمین همایش گفتمان آیین برادری که با حضور علمای اهل‌سنت و تشیع و سران طوایف استان کرمان از صبح دیروز (چهارشنبه) با برگزاری کارگاه های تخصصی در شهرستان قلعه‌گنج واقع در جنوبی‌ترین نقطه این استان آغاز شده بود امروز پایان یافت.

برخی سرفصل های کارگاه های تخصصی این همایش در قالب «تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در راستای وحدت و تقریب، محبت و مودت اهل بیت در گفتار و سیره علمای اهل سنت، الگوهای موفق تعامل و همکاری مشترک شیعه و سنی، افراط گرایی، شناخت ریشه های آن و ضرورت جلوگیری از جذب جوانان به آن و نیز بررسی وضعیت شبکه های رسانه ای افراطی که با هدف تفرقه بین مذاهب اسلامی فعالیت می کنند» اعلام شده است.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما