شناسهٔ خبر: 50431038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای: ‌مراکز جوارکارگاهی در نقاط صنعتی کشور افزایش می‌یابد

گروه استان‌ها- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: رویکرد اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه مهارت آموزی افزایش مراکز جوارکارگاهی در تمامی نقاط صنعتی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ‌امیر میمنت‌آبادی در آیین افتتاح و راه‌اندازی 2 مرکز جوار کارگاهی در شهرک صنعتی کاسپین در شهرستان آبیک اظهار داشت: سازمان فنی‌ و حرفه‌ای بر اساس رسالت ذاتی خود به دنبال رشد کیفی میزان کارآیی و مهارت ‌آموزی در صنایع و کارگاه‌های صنعتی و تولیدی است و توسعه مراکز آموزشی سازمان هم در همین قالب معنا پیدا می‌کند.

وی با یادآوری اینکه نیروی انسانی سرمایه اصلی یک بنگاه اقتصادی محسوب می‌‌شود، اضافه کرد: روند توانمند کردن و مهارت‌آموزی به نیروهای انسانی در تمامی بنگاه‌های اقتصادی به ویژه صنایع و کارخانجات نباید لحظه‌ای متوقف شود؛ چرا که کاهش میزان بهره‌وری نیروی کار به مرور چرخ‌های تولید و اشتغال را در یک بنگاه اقتصادی متوقف خواهد کرد.

میمنت‌آبادی ادامه داد: متأسفانه سطح مهارت نیروهای انسانی در بخش صنعت کشور از استانداردهای جهانی پایین‌تر است و برای رفع این مشکل باید مراکز جوار کارگاهی با سرعت بیشتری توسعه پیدا کنند. بنابراین رویکرد اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای در حوزه مهارت آموزی افزایش مراکز جوارکارگاهی در تمامی نقاط صنعتی کشور است.

وی تصریح کرد: با وجود مارکز جوار کارگاهی می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های کارخانجات در جهت مهارت‌آموزی به نیروهای مورد نیاز آنها استفاده کرد و همچنین سطح مهارتی نیروهای شاغل در این صنایع را به استاندارد جهانی رساند.

انتقاد از تبلیغات منفی تلویزیون درباره کار در کارخانه

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به تبلیغات منفی درباره کار در کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: امروز در بسیاری از تولیدات تلویزیونی کارگران حاضر در کارخانه‌ها افرادی پر از مشکل و ضعیف نشان داده می‌شوند؛ در شرایطی که بسیاری از کارگران ماهر ما استوانه‌های مهم صنعت کشور هستند که از حقوق و مزایای مناسبی هم بهره‌مند شدند.

میمنت‌آبادی افزود: باید به جای ترویج پشت‌ میزنشینی ارزش کار و مهارت‌آموزی را از طریق فرهنگ‌سازی گسترش داد و به همین خاطر باید دستگاه‌های فرهنگی هم به کمک سازمان فنی‌ و حرفه‌ای بیایند تا ارزش‌های کار در حوزه تولید و صنعت بیشتر برای جامعه بیان شود.

23 مرکز جوارکارگاهی در قزوین راه‌اندازی شد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین هم در این مراسم از راه‌اندازی 23 مرکز جوارکارگاهی در استان خبر داد و گفت: امروز 2 مرکز جوار کارگاهی در آبیک در 2 حوزه صنعت لاستیک‌سازی و تولید فرآورده‌های لبنی راه‌اندازی شد که می‌تواند نیروهای انسانی ماهری در این 2 حوزه برای صنایع استان و کشور تربیت کند.

محسن مددی اضافه کرد: در حوزه لاستیک‌سازی مباحث قالب‌سازی به عنوان مهمترین مهارت امروز صنایع ما به نیروهای کار همان شرکت و سایر متقاضیان آموزش داده می‌شود و در حوزه تولید محصولات لبنی کار با دستگاه‌های مختلف تصفیه شیر خام و فرآیندهای مختلف تولید محصولات لبنی به افراد آموزش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: آثار ایجاد مراکز جوارکارگاهی طی 2 سال آینده در صنعت استان قزوین مشخص خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که کمبود نیروهای ماهر در مراکز صنعتی و تولیدی تا سال آتی حداقل 50 درصد کاهش پیدا کند.

وی یادآور شد: البته مرتبط کردن این مراکز با آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای هم یک رویکرد مهم در حوزه مهارت‌آموزی است؛ چرا که ظرفیت مراکز جوار کارگاهی محدود است و بهتر است از سرمایه این مراکز برای آموزش‌های مهارتی پیشرفته‌تر استفاده شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما