شناسهٔ خبر: 50430812 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سوریه: ترکیه و آمریکا از خاک ما خارج شوند

ایسنا نوشت: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خواستار پایان یافتن حضور غیرقانونی آمریکا و ترکیه در خاک این کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری "سانا" سوریه، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت خاطرنشان کرد، برگزاری نشست‌های ششمین دور کمیته قانون اساسی در هفته گذشته بیانگر مشارکت جدی نمایندگان دولت سوریه، روحیه همکاری و مثبت اندیشی اعضاء و تمایل آنها به مطرح کردن اصول قانون اساسی است.

صباغ ضمن ابراز تأسف سوریه نسبت به مانع‌تراشی برخی کشورهای غربی در مسیر تصویب پیش نویس بیانیه مطرح شده توسط روسیه برای محکومیت "حمله تروریستی" اخیر (انفجار اتوبوس وابسته به ارتش در مرکز دمشق) تصریح کرد: این شیوه و عملکرد غرب منعکس کننده معیارهای دوگانه و مواضع خصمانه این کشورها است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که کشورش همزمان با تلاش‌های سیاسی خود، به تلاش برای آزادسازی اراضی اشغال شده خود و مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

وی در ادامه افزود، این حملات و اقدامات تروریستی، سوریه را از ادامه تلاش و فعالیت برای بازگرداندن امنیت و ثبات و نجات شهروندان سوری از تمامی گروه‌های تروریستی باز نخواهد داشت.

صباغ همچنین اظهار داشت، پس از سپری شدن بیش از سه ماه و نیم از تصویب قطعنامه ۲۵۸۵ شورای امنیت، نیروهای ترکیه وتجهیزات آن همواره  مانع ورود کمک‌های بشردوستانه از داخل سوریه می‌شوند.

وی ادامه داد، سوریه خواستار پایان یافتن حضور غیرقانونی نیروهای آمریکا و ترکیه در اراضی خود و توقف اقدامات خصمانه و غارت منابع اقتصادی و ثروت‌ها در این کشور است.

311311

نظر شما