شناسهٔ خبر: 50430700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نظرسنجی| 74 درصد مردم فلسطین خواهان استعفای محمود عباس هستند

یک مرکز آماری فلسطینی بر پایه نتیجه پژوهشی آماری اعلام کرد که میزان رضایت از عملکرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تنها 27 درصد بوده و 74 درصد مردم فلسطین خواهان استعفای او هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز «پژوهش‌های سیاسی و آماری فلسطین» (المرکز الفلسطینی للبحوث السیاسیه والمسحیه)، امروز (پنجشنبه)، نتیجه نظرسنجی خود را در ارتباط با مسائل مختلفی در فلسطین از جمله محبوبیت «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین منتشر کرد.

بر اساس نتیجه منتشر شده در وب‌سایت رسمی این مرکز، نتیجه نهایی بر پایه یک نمونه آماری تصادفی متشکل از ۱۸۰۰ نفر در ۱۲۰ منطقه مسکونی به صورت مستقیم به دست آمده و میزان خطا +/-۳ درصد برآورد شده است.

در بخشی از این نظرسنجی به میزان رضایت از عملکرد رئیس تشکیلات خودگردان پرداخته شده و آمده است: «میزان رضایت از عملکرد رئیس محمود عباس ۲۷درصد و میزان عدم رضایت از عملکرد او به ۷۱ درصد رسیده و این در حالی است که ۷۴ درصد از او می‌خواهند که از سمت خود استعفا دهد و در عین حال، ۲۲ درصد نیز خواهان بقای او در منصبش هستند».

در بخش دیگری از این نظرسنجی، به مسئله انتخابات فلسطین پرداخته شده و از جامعه آماری مذکور خواسته شده که نامزد موردنظر خود را از میان محمود عباس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌ و «مروان البرغوثی» دبیرکل جنبش فلسطینی «فتح» در کرانه باختری انتخاب کنند.

بر اساس نتایج،‌ چنانچه میان سه فرد مذکور رقابت انتخاباتی برگزار شود، ۶۴ درصد از جامعه آماری یادشده در آن مشارکت خواهند کرد و محمود عباس ۱۶ درصد، اسماعیل هنیه ۳۰ درصد و مروان البرغوثی ۵۱ درصد آراء را به خود اختصاص خواهند داد.

نتیجه این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که پیش از این منابع فلسطینی خبر داده بودند واشنگتن و تل‌آویو در تلاش هستند تا با اتخاذ مجموعه تدابیری از جمله دادن امتیازهای اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین تلاش برای بهبود وضعیت رفاه مردم در کرانه باختری، میزان محبوبیت محمود عباس را بالا ببرند.

انتهای پیام/ص

نظر شما