شناسهٔ خبر: 50430281 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پیش‌بینی رییس سابق کانون صرافان از قیمت دلار

اقتصادآنلاین نوشت: رییس سابق کانون صرافان ضمن اشاره به روند افزایشی بازار ارز در هفته اول آبان ماه تحت تاثیر اخبار و تنش‌های سیاسی و اقتصادی، به کاهش قیمت دلار طی روزهای آینده ابراز امیدواری کرد.

صاحب‌خبر -

کامران سلطانی‌زاده با اشاره به تاثیرپذیری سریع بازار ارز از اتفاقات سیاسی و اقتصادی، درباره علت افزایش قیمت دلار توضیح داد: طی چند روز گذشته تنش بین ایران و آذربایجان و تاثیر آن در روند بازگشت ارز صادراتی، نامشخص بودن وضعیت برجام و تعلل در برگزاری دور بعدی مذاکرات و همچنین جو روانی تهدید حمله به ایران از سوی رژیم صهیونیستی و پاسخ متقابل ایران از جمله عوامل سیاسی تاثیرگذار بر افزایش قیمت دلار بود.

این تحلیلگر بازار ارز ادامه داد: علاوه بر این موارد، زمزمه حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و گمانه‌زنی‌ها درمورد تاثیر این موضوع بر افزایش قیمت کالاهای اساسی، حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت و شایعه افزایش قیمت و کمبود بنزین، از دیگر اتفاقات منفی بود که در روند صعودی بازار ارز نقش داشت.

پیش‌بینی رییس سابق کانون صرافان از قیمت دلار

سلطانی‌زاده به تغییرات قیمت دلار هم اشاره کرد و گفت: بر این اساس درحالی‌که دلار در مهر ماه به کانال ۲۶هزار تومان کاهش یافته بود و هفته پیش هم در محدوده ۲۷۲۰۰تومان نوسان داشت، از اول آبان تحت تاثیر اتفاقات و اخبار منفی در مسیر صعودی قرار گرفت.

رییس سابق کانون صرافان در پایان ضمن ابراز امیدواری به اصلاح قیمت دلار بیان کرد: دلار طی این هفته حدود ۶۰۰تومان افزایش یافت و روز گذشته تا سطح ۲۷۸۵۰تومان هم پیش رفت، اما امیدواریم در روزهای آینده مجددا شاهد بازگشت آرامش به بازار ارز و کاهش قیمت دلار به محدوده هفته قبل باشیم.

۲۲۳۲۲۵

نظر شما