شناسهٔ خبر: 50429687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان اردبیل عنوان شد:

برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در راستای تحقق سند تحول بنیادین می باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، از اجرای برنامه های متنوع در طول هفته بسیج خبر داده و گفت: با اجرای برنامه های متنوع در هفته بسیج به چندین ساحت از ساحت های تعلیم و تربیت در قالب سند تحول بنیادین تحقق خواهیم بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، احمد ناصری در این جلسه با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج دانش آموزی در رابطه با هدفهایی مشخص بر عهده دانش آموزان تشکیل شده که ادامه دهنده راه 36 هزار دانش آموز شهید می باشند در استان اردبیل هم 729 نفر دانش آموز شهید در عرصه دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

ناصری افزود: بسیج دانش آموزی عزمش برتداوم راه این عزیزان است و ارزش هایی که مورد توجه دانش آموزان شهید بوده آن ارزش ها و روحیات حتما با فعالیت های بسیج دانش آموزی تداوم خواهد یافت.

وی با تاکید براینکه تشکیل بسیج دانش آموزی از طرفی بر راستای  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت گرفته ، یادآوری کرد : در سند تحول بنیادین شش ساحت برای تعلیم وتربیت تعریف شده که من دو بعدش را در قالب مصداق عینی تشکل بسیج دانش آموزی و فعالیت های آن می دانم، سند تحول برگرفته ازبیانات ، افکار و اندشیه های مقام معظم رهبری ، ارزش ها انقلاب اسلامی و آموزه های دینی می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ساحت تعلیمی و تربیتی و سیاسی و اجتماعی را بعد دیگر تشکل بسیج دانش آموزی دانسته و بیان کرد : در سند تحول بنیادین شش حوزه تعریف شده که آموزش و پرورش در این شش حوزه نقش ایفا می کند یکی از این حوزه ها این است که دانش آموزان عزیز و نسل جدید در حوزه سیاسی و اجتماعی باید قدرت تشخیص و تحلیل کافی داشته باشند بسیج دانش آموزی تلاش می کند بخشی از این نیاز را به کمک آموزش و پرورش برطرف کند .

احمد ناصری با اشاره به هدف از تشکیل بسیج دانش اموزی ، خاطرنشان کرد : هدف از تشکیل بسیج دانش آموزی نهادینه کردن ارزش و روحیه انقلابی ، ارزش های برگرفته از افکار و اندیشه های شهدای دانش آموز و توسعه افکار و اندیشه ها دین مدارانه، انقلابی امام راحل و مقام معظم رهبری است.

نظر شما