شناسهٔ خبر: 50428935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در آستانه سالروز ورود بانوی کرامت به قم؛

آیین خطبه خوانی خادمان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

قم - ایرنا - آیین خطبه خوانی خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س)، روز پنجشنبه در آستانه سالروز ورود بانوی کرامت به شهر قم و با حضور تولیت این مکان مقدس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه، صبح امروز در آستانه سالروز ورود بانوی کرامت به شهر مقدس قم در ۲۳ ربیع الاول آیین خطبه خوانی با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع)، معاونان، مدیران و خدام حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

این آیین با سخنرانی آیت الله احمد عابدی پیرامون شرایط اجتماعی جامعه مسلمین در زمان حضرت معصومه و شکل گیری مکاتب تفسیر قرآن در شهرهای اسلامی آغاز شد و با مداحی و خطبه خوانی حسن اسداللهی پایان یافت.

گفتنی است آیین خطبه خوانی از آیین‌های معنوی و سنتی حرم مطهر حضرت معصومه است که همه روزه به صورت محدود و در ایام مناسبتی ویژه با حضور همه خادمان حرم مطهر ترتیب می یابد و اشعار، ادعیه و صلوات مخصوصی در این آیین به مثابه تجدید بیعت با حضرت معصومه قرائت می‌شود.

پس از ورود امام رضا(ع) در سال ۲۰۰ هجری قمری به خراسان، حضرت معصومه(س) بعد از یک سال، برای دیدار برادر به همراه کاروانی از شهر مدینه به سمت ایران حرکت کرد و در ۲۳ ربیع‌الاول وارد قم شد.

آن حضرت در شهر قم، مورد استقبال عده بسیاری از مردم مشتاق و شیفته اهل‌بیت(ع) قرار گرفت و پس از ۱۷ روز اقامت در منزل موسی ابن خزرج که به «بیت النور» شهرت یافت، در ۱۰ ربیع‌الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری دیده از جهان فروبست.

نظر شما